شناسنامه علمی
text
article
2021
per
علمی و فنیلاستیکهای مهندسی در تولید محصولات ماسک(صفحه3)(عباس محمدی، یاسر امامی)تجزیهوتحلیل بلادرنگ خصوصیات موثر تایر با استفاده از تایرهای هوشمند (صفحه17)(امیرحسین شهدادی، افشین آشفته، مهسا نعمتاللهی)تعیین عوامل اثرگذار بر روی مقاومت غلتشی به روش تحلیلی (صفحه27)(مرتضی رشیدی مقدم)بررسی عوامل موثر بر سایش تایر خودروهای سنگین و خارج جادهای و تکنولوژیهای تخمین و کنترل آن (صفحه37)(عاطفه احمدی، مسعود مسیح طهرانی، سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی) مدیریتواکاوی مدیریت زنجیره تأمین دیجیتال (روند توسعه آینده) (صفحه49)(سید قاسم سلیمی زاویه، سعیده شمس)بررسی رابطه رهبری تحولگرا، مشارکت در پروژه، میل به ترک پروژه و ادراک کارمند از تعهدات ایمنی کارفرما (صفحه63)(محمدرضا فتحی، مهدی نصراللهی، رضا کشکولی)تاثیر هیجانات مثبت و منفی مشتریان بر پاسخهای رفتاری آنها: قصد خرید، رفتار شکایت و رفتار تغییر (صفحه77)(لیلا آندرواژ، امین موجودی، زهرا عطف، ایمان قاسمی همدانی)بررسی رابطه بین امنیت شغلی با تعهد سازمانی (مورد مطالعه: تعاونی تولیدی روستایی استان اردبیل) ( صفحه93)(محسن حسنی طالش، زهرا پورامینی، مجید یحیوی قاسم قشلاقی )
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
1
116
https://www.iranrubbermag.ir/article_136726_2b311ca5f2fd2251d8bc16817eaf03e7.pdf
الاستومرهای مهندسی در تولید محصولات ماسک
عباس
محمدی
کارشناسی، کارشناس طراحی، شرکت بعثت، تهران، ایران
author
یاسر
امانی
کارشناسی ارشد، مهندسی پلیمر، شرکت بعثت، تهران، ایران
author
text
article
2021
per
در تحقیق حاضر و با توجه به اثرات معنادار نوع لاستیک مورد استفاده بر ویژگیهای کیفی و عملکردی محصولات ماسک محافظ، بهویژه طولعمر انبارداری محصول، به ارزیابی مقایسهای لاستیکهای مهندسی به عنوان مهمترین متغیرهای طراحی در فرمولبندی آمیزههای لاستیکی مورد نیاز پرداخته شده است. برای این منظور، با استخراج 13 معیار ارزیابی (شامل هشت معیار فنی، دو معیار اقتصادی و سه معیار مشعوفساز)، ماتریس ارزیابی و نمودار رادار متغیرها، تشکیل و با تعیین شاخص جذابیت هر گروه از این معیارها، به غربال لاستیکهای مورد استفاده در محصولات ماسک دنیا پرداخته شده است. بر پایه دانش و تجربیات تولیدکننده محصولات ماسک، شاخص جذابیت معیارهای فنی، اقتصادی و مشعوفساز بهترتیب برابر با 60%، 30% و 10% تعیین گردید. ارزیابی فنی لاستیکهای موجود، بیانگر پتانسیل یکسان کاربرد کلیه لاستیکهای مورد بررسی میباشد. اگرچه، توجه همزمان به ملاحظات فنی و اقتصادی تولید ماسک در داخل کشور، بیانگر آن است که جذابیت کاربرد لاستیکهای مورد بررسی، از ترتیب پلیایزوپرن (کائوچوی طبیعی)، کلروپرن، اتیلنپروپیلندیان، پلیایزوبوتیلن، پلیسیلوکسان و آکریلونیتریلبوتادین پیروی مینماید.
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
3
15
https://www.iranrubbermag.ir/article_136709_6d8beb6af1cc3a9826985abb70eabca7.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136709
تجزیهوتحلیل بلادرنگ خصوصیات موثر تایر با استفاده از تایرهای هوشمند
امیرحسین
شهدادی
دکترای تخصصی، مهندسی مکانیک، مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز، تهران، ایران
author
افشین
آشفته
دکترای تخصصی، مهندسی مکانیک، مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز، تهران، ایران
author
مهسا
نعمت اللهی
دکترای تخصصی، مهندسی پلیمر، مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز، تهران، ایران
author
text
article
2021
per
در چند سال گذشته، توسعه فناوری ایمنی خودرو بهطور چشمگیری تکامل پیدا کرده است. تایرها یکی از اجزای اصلی خودرو در تعیین نحوه عملکرد آن بوده و نقش زیادی در امنیت آن دارند. این اجزا بار خودرو را تحمل کرده و تنها قسمتهایی از آن هستند که با زمین تماس دارند. در نتیجه، حاوی اطلاعات مفیدی درباره فشار و دمای تایر، بار چرخ، سایش تایر و تغییر وضعیت جاده هستند. تایرهای هوشمند با ارائه برآوردی از پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد و ایمنی تایر، این پتانسیل را دارند که بهطور گسترده برای افزایش ایمنی سیستمهای حملونقل جادهای مورد استفاده قرار گیرند. از سوی دیگر پررنگ شدن جایگاه امنیت در سطح جهانی و ظهور مفاهیمی مانند اینترنت اشیا، موجب حرکت صنعت تایر بهسوی تولید تایرهای هوشمند شده است. در این مقاله روند طراحی و ساخت تایر هوشمند در گروه صنعتی بارز تشریح شده است. این تایر سه پارامتر دما، فشار و میزان مسافت طیشده را بهطور مداوم اندازهگیری میکند. تایر هوشمند بارز شامل سه قسمت اصلی است: مجموعه سنسور که داخل تایر نصب میشود، واحد کنترل که داخل کابین خودرو قرار میگیرد، و برنامه کاربردی تلفن همراه هوشمند که در واقع راه ارتباطی بین تایر و راننده است.
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
17
25
https://www.iranrubbermag.ir/article_136710_80f20dda2e5494bd606caf94cb8e47e0.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136710
تعیین عوامل اثرگذار بر روی مقاومت غلتشی به روش تحلیلی
مرتضی
رشیدی مقدم
دکترای تخصصی، اداره تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز، تهران، ایران
author
text
article
2021
per
مقاومت غلتشی به دلیل تأثیر قابل توجه آن بر روی مصرف سوخت خودروهای سواری و باری، در هسته اصلی اهداف توسعه تایر قرار دارد. مقاومت غلتشی در تایر به عوامل بسیار زیادی وابسته است که در قسمت ترد تایر به علت تغییر شکلهای ناشی از خمش، فشار و برش بیشترین اتلاف انرژی را دارد. به علت طولانی شدن مدت زمان حل مسئله و ناهمگرایی حلهای عددی و همچنین درک نامناسب از تاثیر پارامترهای متفاوت بر روی مقاومت غلتشی، از حلهای تحلیلی استفاده میشود. در این مقاله سعی شده است با استفاده از روش تحلیلی تاثیر عوامل مختلفی همچون فشار داخلی، مدول یانگ، بار روی تایر، شعاع بلت، عرض ترد، ضخامت ترد، نرخ سطح تماس (csr) و sinδ بر روی مقاومت غلتشی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین در انتها با استفاده از نرم افزار بهینه سازی کننده Isight Design Gateway مقدار بهینه مقاومت غلتشی تایر در یک تایر باری بدست آمده است.
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
27
35
https://www.iranrubbermag.ir/article_136711_151e0c48afbb523b1c36c9410c2e6c1a.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136711
بررسی فرایند سایش تایر خودروهای سنگین و خارج جادهای
عاطفه
احمدی
سیستم های دینامیکی خودرو ،دانشکده خودرو،دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایران
author
مسعود
مسیح طهرانی
دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران
author
سلمان
ابراهیمی نژاد رفسنجانی
دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران
author
text
article
2021
per
از دلایل کوتاهی عمر تایرهای سنگین میتوان به سایش اشاره کرد، سایش میتواند بر اثر موارد مختلفی در تایر شکل گیرد، تایر خودروهای سنگین به دلایل مختلفی از قبیل فعالیت در زمین سنگی، وزن بالا، بارهای سنگین واردشده از طرف خودرو بیشتر تحت تأثیر سایش قرار میگیرند و در نتیجه عمر کوتاهتری دارند اگرچه در مطالعات اخیر تحقیقاتی در زمینه سایش بر اثر چندین مورد انجام شده است، ولی در این مقاله به بررسی فرآیند سایش تایر خودروهای سنگین باتوجه به شرایط خاص کاری آنها، تکنولوژیهای جدید تشخیص سایش و در نهایت کنترل این پروسه پرداخته میشود، این مطالعه به شناخت عوامل کلیدی و اصلی سایش تایر، ارائه مسیر مناسب کاری تایرها، تشخیص قسمتهای حساستر تایر،شناخت شرایط کاری بهتر، معرفی تکنولوژی تشخیص سایش با استفاده از صوت و آکوستیک و استفاده از شبکه عصبی و سنسورهای تشخیص سایش و معرفی تکنولوژی جدید تایرهای خودترمیم و تاثیر سایش تایر بر مصرف سوخت خودرو کمک خواهد کرد.
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
37
48
https://www.iranrubbermag.ir/article_136712_cb5f9fe3ac6224938b10a525f3828519.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136712
واکاوی مدیریت زنجیره تامین دیجیتال (روند توسعه آینده)
سید قاسم
سلیمی زاویه
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
author
سعیده
شمس
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی ، مدیریت تولید و عملیات ، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
author
text
article
2023
per
فنآوریهای دیجیتالی جدید در حال آمادهسازی هستند تا تقریباً همه زمینههای آنچه ما "فرآیندهای تجاری سنتی" مینامیم را مختل کنند. مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بهعنوان اولویت اصلی تجارت تقریباً هر شرکت تولیدی ، خود را در مرکز این دوره دیجیتالی آینده قرار میدهد.تامینکنندکان، شرکا ، شرکتها و نمایندگیهای زنجیره تأمین از اطلاعات استفاده میکنند ، اطلاعات را با دیگران تولید و به اشتراک میگذارند. این انجمنها منجربه بروز بسیاری از چالشها و فرصتها در زنجیره تأمین میشود. زنجیره تأمین دیجیتال یک فرایند هوشمند ، ارزش محور و کارآمد برای تولید اشکال جدید درآمد و ارزش کسب و کار برای سازمانها و بهرهگیری از روشهای جدید با روشهای نوین فن آوری و تحلیلی است. زنجیره تامین دیجیتال در مورد نحوه مدیریت فرآیندهای زنجیره تأمین با طیف گسترده ای از فناوریهای نوآورانه است. هدف از این مقاله ، ارائه چارچوبی برای زنجیره تأمین دیجیتال (DSC) است. این مقاله با استفاده از یک رویکرد ادبیات ، بر اساس عناصر اصلی صنعت 4.0 ، ابعاد زنجیره تأمین و ادبیات نوظهور مربوط به زنجیره تامین دیجیتال ، به ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای زنجیره تامین دیجیتال میپردازد. در واقع در این مقاله یک چارچوب توسعه برای زنجیره تامین دیجیتال ارائه میشود که اهمیت زنجیره تامین دیجیتال را نشان میدهد. نتایجیکه این تحقیق درباره زنجیره تامین دیجیتال ارائه میدهد برای پاسخ به سؤالاتی از قبیل وضعیت فعلی زنجیره تامین دیجیتال در مطالعات دانشگاهی و صنعتی و همچنین پیشرفتهای آینده مدیریت زنجیره تامین دیجیتال مناسب میباشد.
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2023
49
62
https://www.iranrubbermag.ir/article_136713_b135f7e4fbecb450eb9625dab0b7dde0.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136713
تاثیر هیجانات مثبت و منفی مشتریان بر پاسخهای رفتاری آنها: قصد خرید، رفتار شکایت و رفتار تغییر
لیلا
آندرواژ
دکترای تخصصی، استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر-خلیج فارس، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
author
امین
موجودی
گروه مدیریت بازرگانی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران
author
زهرا
عطف
دانشجوی دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
author
ایمان
قاسمی
ایمان قاسمی همدانی، دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
author
text
article
2021
per
هدف: محققان مختلفی معتقدند که هیجان، متغیری کلیدی در درک تجربه مشتریان و رفتار پس از آن، میباشد. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر محیط اجتماعی (شامل هیجانهای ارائه شده توسط کارمندان، خلق و خوی مشتری)، محیط فیزیکی (عوامل محیطی و عوامل طراحی) و کیفیت خدمات بر هیجانهای مثبت و منفی مشتریان و سپس تاثیر هیجانات مشتریان بر رفتارهای پس از خرید (قصد خرید مجدد، تمایل به تغییر، تمایل به شکایت) است. روش: روش تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت در دسته ی تحقیقات توصیفی-کمّی قرار دارد. جامعه ی آماری تحقیق حاضر، مجموعه ی مشتریان هتلهای 5 ستاره در شهر تهران هستند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه بود که تعداد 350 پرسشنامه جمع آوری گردید. یافته ها: یافتههای نتایج که با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار ایموس به دست آمده نشان داد که از 22 فرضیه ی مورد بررسی، 4 فرضیه رد شدند.نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که عوامل محیط اجتماعی و کیفیت خدمات بر هیجان مثبت مشتریان، اثر مثبت و بر هیجانات منفی مشتریان، اثر منفی دارد. همچنین نتایج نشان داد که هیجان مثبت بر قصد خرید مجدد مشتریان اثر مثبت و معنادار دارد. این تحقیق نشان داد که هیجان منفی بر تمایل به شکایت و تمایل به تغییر، اثری مثبت دارد.
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
77
91
https://www.iranrubbermag.ir/article_136715_276ee80af440c206cde364e4601b1450.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136715
بررسی رابطه بین امنیت شغلی با تعهد سازمانی(مورد مطالعه: تعاونی تولیدی روستایی استان اردبیل )
محسن
حسنی طالش
کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، دانشگاه گیلان ، گیلان، ایران.
author
زهرا
پورامینی
دانشجوی دکترای رفتارسازمانی و منابع انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
author
مجید
یحیوی قاسم قشلاقی
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی
author
text
article
2021
per
امروزه موضوع مدیریت منابع انسانی اهمیت یافته و از شاخصهای سنجش میزان برتری سازمانها نسبت به هم، کارکنان شاغل در آن سازمانها هستند از این رو موضوعات مرتبط با منابع انسانی از جمله امنیت شغلی کارکنان مهم تلقی می شود. ادراک امنیت شغلی بالا تأثیر چشم گیری بر نیتهای کناره گیرانه، قصد ترک شغل، رضایت شغلی، رفتار شهروندی سازمانی، تعهد سازمانی، رفتار سیاسی و افزایش بهرهوری سازمان دارد. از این رو سازمانها در تلاشند با افزایش امنیت شغلی و تامین نیازهای کارکنان به آن بازدهی لازم برسند. از این رو هدف از این مطالعه بررسی میزان تاثیر امنیت شغلی بر تعهد سازمانی در تعاونی های تولیدی استان اردبیل است. این پژوهش بر اساس هدف، از نوع توصیفی و همبستگی بوده و حجم جامعه آماری 305 نفر است که تعداد 169 نفر انتخاب شده و پرسشنامه بین آن ها توزیع شد(به دلیل عدم دسترسی به جامعه آماری، 305 نفر آز آنان برای مطالعه انتخاب شدند). برای آزمون فرضیه های پژوهش از روش همبستگی، استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که امنیت شغلی به طورمستقیم بر تعهد سازمانی در مشاغلی همچون تعاونی ها تاثیر دارد. در این مطالعه همچنین همبستگی بین ابعاد امنیت شغلی و تعهد سازمانی از جمله؛ تمرکز بر شغل جابجایی کمتر در شغل، انتخاب شغل مناسب، رضایت شغلی، رضایت اقتصادی، عاطفی بودن محیط کار، احساس آرامش، تعهد سازمانی و دفاع از سازمانی مورد تایید قرار گرفت که در این بین بعد عاطفی بودن محیط کار با ضریب همبستگی 78/0 بیشترین تاثیر را بر تعهد کارکنان تعاونی های تولیدی دارد
صنعت لاستیک ایران
شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک
1563-0633
25
v.
102
no.
2021
93
103
https://www.iranrubbermag.ir/article_136716_3db8fb03a50d9e0071228aea9483941f.pdf
dx.doi.org/10.22034/irm.2021.136716