@article { author = {تقوایی گنجه‌علی, سعید}, title = {انطباق با استاندارد، چراغ راه توسعه‌ی صنعت تایر ایران}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {3-4}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {برگزاری باشکوه همایش یک‌روزه‌ی استانداردهای نوین تایر در شهریورماه 1397، با حضور و استقبال بیش از صد نفر از مدیران و کارشناسان و متخصصان صنایع خودرو و تایر، این پیام را به برگزارکنندگان همایش در شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک داد که مسؤولیت خطیری بر عهده‌ی این مرکز و البته انجمن صنفی صنعت تایر است.}, keywords = {استاندارد,توسعه‌ی صنعت تایر ایران,استانداردهای نوین تایر}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81930.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81930_3ba8351d4269d3f7a993a81914ec017e.pdf} } @article { author = {امامی, ناصر}, title = {ترویج و اشاعه‌ی فرهنگ استاندارد همگام با ارتقای استانداردهای ملی تایر در کشور}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {5-6}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در خردادماه سال 1337 شمسی، یعنی بیش از 60 سال پیش، اولین کارخانه‌ی تایرسازی کشور با نام بی.اف.گودریچ با شعار “لاستیکی که معجزه می‌کند”، به مدیریت عاملی آقای ویلی باروک امریکایی در تهران را‌ه‌اندازی شد. در سال 1966 میلادی، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه‌های امریکا (NHTSA) در امریکا تأسیس و در سال 1973 میلادی، اولین استانداردهای ایمنی تایرهای سواری و باری- اتوبوسی را در امریکا تدوین و به مرحله‌ی اجرا درآورد.سازمان ملی استاندارد ایران در سال 1339 شمسی (1960 میلادی) تأسیس و در سال 1353 شمسی (1974 میلادی)، اولین استانداردهای تایرهای سواری و باری- اتوبوسی را در ایران، بر اساس استانداردهای امریکا تدوین کرد. در آن زمان استانداردها مرتبط با ایمنی تایرها بود و بخش بزرگی از تولیدات تایر نیز از نوع بایاس (لایه‌ ‌اریب) یا تایرهای سنتی بود.}, keywords = {استانداردهای تایرهای سواری و باری,استانداردهای ملی تایر,استاندارد}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81929.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81929_78774664e7ec250ddca316fa574ed506.pdf} } @article { author = {احمدی, زاهد}, title = {رویکرد استانداردسازی تایر}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {7-10}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در جامعه‌ی صنعتی مفهوم استاندارد(1) در ایجاد قواعد و نظم بخشیدن متبلور شده است. از طرفی این مفهوم با سازمان استاندارد ملی ایران نیز که متولی و مسؤول قانونی تدوین و نظارت بر اجرای استانداردهای ملی‌ست، همراه است. امروزه گسترش صنعت و رقابت‌های صنعتی نیاز به تعریف استانداردهای ملی را بیشتر نمایان ساخته، چون در راستای تعهد عرضه‌کنندگان محصول و خدمات به کیفیت و برای تأمین نظر مصرف‌کنندگان است. استانداردسازی با طراحی و ساخت تجهیزات صنعتی آغازشده و این تغییر و تحولات صنعتی، بخشی از نیروی محرکه‌ی استانداردسازی در جامعه‌های صنعتی‌ست که همواره با مشکل‌هایی روبه‌روست؛ به‌عبارت‌دیگر توسعه‌ی استانداردها دلیلی بر ایجاد تحول و حرکت چرخ‌های صنعت است.}, keywords = {استانداردسازی,استانداردهای ملی,توسعه‌ی استانداردها}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81878.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81878_7295c1a89e0f6c99e90f2095c69907f1.pdf} } @article { author = {محمودیان, خسرو}, title = {اقدام‌های انجمن صنفی صنعت تایر درخصوص تدوین استانداردهای نوین تایر}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {11-16}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {کارگروه بررسی استانداردهای تایر انجمن صنفی صنعت تایر، پیرو پیشنهاد آقای دکتر تقوایی- مدیرعامل شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک و تصویب هیأت‌مدیره‌ی انجمن، در اردیبهشت‌ماه سال 1392، با عضویت 5 نفر و راهبری دبیر انجمن تشکیل شد و پس از تشکیل 20 جلسه در 5 ماه فعالیت خود، بالغ‌بر 10 هزار صفحه سند و مدرک‌های استانداردهای کشور و دنیا را جمع‌آوری و طبقه‌بندی و بانک اطلاعاتی انجمن را کامل کرد. این کمیته پیشنهاد‌هایی که به‌طور عمده درباره‌ی به‌روزآوری و تدوین استانداردهای ملی در گروه‌های گوناگون تایر بود را به هیأت‌مدیره‌ی انجمن صنفی صنعت تایر ارائه کرد.}, keywords = {استانداردهای نوین تایر,استانداردهای ملی,انجمن صنفی صنعت تایر}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81879.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81879_f6d31a93ed7d402e1b317320483ce72c.pdf} } @article { author = {امامی, ناصر}, title = {استانداردهای نوین تایر}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {17-27}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در چند دهه‌ی اخیر با توسعه‌ی صنعت حمل‌و‌نقل در جهان، ارتقای استانداردهای ایمنی، کیفی و زیست‌محیطی بیش از پیش موردتوجه قرارگرفته است. استانداردهای بسیاری برای خودروهای سواری، تجاری، اتوبوسی و همچنین قطعات آن‌ها از جمله تایر به‌صورت ملی و بین‌المللی در بسیاری از کشورها تدوین شده است. در این مقاله تمامی استانداردهای بین‌المللی تایر به‌صورت اجمالی تعریف شده است.}, keywords = {استانداردهای بین المللی تایر,استانداردهای ایمنی و کیفی تایر,استانداردهای زیست محیطی تایر}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81880.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81880_4bd399825166aa742e448e62ce3328bc.pdf} } @article { author = {سقایی, مینا}, title = {فرایند دریافت E- Mark}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {28-35}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {با گسترش روزافزون صنعت حمل‌و‌نقل درجهان و ارتقای استانداردها، تدوین و اجرای استانداردهای بین‌المللی، یک امر ضروری به‌نظر می‌رسد. E- Mark یک مجموعه قانون‌های هماهنگ بین‌المللی برای خودرو و قطعه‌های آن است که تمامی تولیدکنندگان وسیله‌های نقیله و قطعه‌ها ملزم به رعایت آن هستند. تولیدکنندگان تایر نیز از این امر مستثنی نیستند و باید برای تایرهای خود این مجوز را دریافت کنند. در این مقاله روش دریافت E- Mark تشریح شده است.}, keywords = {E- Mark,استاندارد بین‌المللی,دریافت E- Mark}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81889.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81889_31c946cfb112eff92919055a2a26a36f.pdf} } @article { author = {خودکار, فاطمه and روشنائی, حسین}, title = {استانداردها در حوزه‌ی تایر موتورسیکلت و دوچرخه}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {36-45}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در این مقاله استانداردهای بین‌المللی و ملی و هم‌چنین استانداردهای انجمن‌ها در حوزه‌ی تایر موتورسیکلت و دوچرخه بررسی‌شده است.}, keywords = {تایر موتورسیکلت,تایر دوچرخه,‌استاندارد,ISNO,JIS,ISO}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81904.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81904_3a22da8ece07f09a54705ba26c3d825e.pdf} } @article { author = {هماوند, آناهیتا}, title = {بررسی وضعیت استانداردهای بین‌المللی تایرهای سواری و باری و آینده‌ی استانداردهای تایر}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {46-52}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {شناسایی استانداردهای بین‌المللی تایر و بررسی وضعیت این استانداردها در سطح ملی و سازمان استاندارد ایران، یکی از راه‌های تعیین سطح استاندارد کشور در حوزه‌ی صنعت تایر است. در این نوشتار استانداردهای بین‌المللی و هم‌چنین مهم‌ترین استانداردهای اروپا و امریکا برای تایرهای سواری و باری بررسی‌شده و مشخص می‌شود که کدام‌یک از این استانداردها درحال‌حاضر در سازمان ملی استاندارد ایران تدوین‌شده‌اند. ازاین‌رو شکاف‌های دانشی موجود در حوزه‌ی تدوین استانداردهای ملی ایران تعیین می‌شود. افزون بر این وضعیت آینده‌ی تدوین استانداردهای تایر در سطح بین‌المللی شرح داده خواهد شد که عملاً سمت‌وسوی آینده‌ی فناوری صنعت تایر را نشان می‌دهد.}, keywords = {استانداردهای بین‌المللی تایر,استانداردهای ملی تایر,آینده‌ی استانداردهای بین‌المللی تایر,فناوری صنعت تایر}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81905.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81905_c05b3a177f0c2a58008cc7ea693d60d7.pdf} } @article { author = {منوچهری, سعید}, title = {استانداردها در حوزه‌ی تایرهای کشاورزی، خاکی‌رو و صنعتی}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {53-58}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در این مقاله سعی شده است که یک نگاه جامع به موضوع تدوین استاندارد تایر در ایران و مقایسه‌ی آن با سطح استانداردهای بین‌المللی صورت پذیرد و از راه این مقایسه و نگاه به نیازهای مصرفی در کشورمان، کاستی‌های تدوین استاندارد ملی تایر در سه گروه تایرهای کشاورزی، خاکی‌رو و صنعتی و سطح نیاز کشور به این تایرها مشخص شود.}, keywords = {استاندارد,تایر کشاورزی,تایر خاکی‌رو,تایر صنعتی,ETRTO,ISO}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81906.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81906_ac269a5cc6852ddc96e0831b678661d6.pdf} } @article { author = {ایران‌نژاد پاریزی, مصطفی and اوحدی همدانی, عبدالرضا}, title = {نوفه‌ی تایر و نوفه‌ی خودرو؛ ضرورت، استانداردها و روش‌های اندازه‌گیری در میدان آزمون}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {59-67}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {نوفه‌ی ترافیک شایع‌ترین مشکل زیست‌محیطی سالیان اخیر در اتحادیه‌ی اروپا است. در سرعت‌های پایین نوفه‌ی واحد قدرت و در سرعت‌های متوسط و بالا نوفه‌ی تایر/جاده، نوفه‌ی غالب خودرو است. با رشد صنعت و ترافیک، اهمیت موضوع‌های زیست‌محیطی و جنبه‌ی اقتصادی موضوع نوفه، پیش‌بینی می‌شود نوفه‌ی تایر/جاده، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی ‏جهان در دهه‌ی 2020 میلادی شود.‏ بر اساس مطالعه‌های پژوهشگاه TNO در هلند، منافع کاهش نوفه‌ی تایر (در حوزه‌ی سلامت، رفاه و ذخیره‌ی منابع مالی‏) 30 برابر بیشتر از هزینه‌های آن است؛ بنابراین تدوین و اِعمال محدودیت‌های اجباری بر نوفه‌ی تایر/جاده و خودرو توسط سازمان‌های بین‌المللی آغازشده است. محدودیت‌های نوفه‌ی خودروها بسته به کلاس خودرو، مقداری در بازه‌ی dBA است. استانداردهای اروپاییِ نوفه‌ی تایر/جاده در قالب آیین‌نامه‌ی ECE/Regulation 117 منتشرشده است. در این قانون، روش "موتور خاموش" برای اندازه‌گیری نوفه‌ی تایر/جاده، تشریح و رعایت محدودیت‌های گام دوم آن (Dba برای تایرهای C1)، از سال 2012 میلادی اجباری شده است. اِعمال محدودیت‌های سخت‌تر توسط UNEC در سال‌های 2020 و 2030 میلادی قابل پیش‌بینی است. درنتیجه می‌توان گفت تایرسازان و خودروسازان داخلی، برای پیشرو ماندن در عرصه‌ی رقابتی تولید، باید توسعه درزمینه‌ی نوفه را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار دهند.لازمه‌ی توسعه درزمینه‌ی نوفه‌ی ترافیک، تدوین استانداردهای جامع و داشتن امکانات اندازه‌گیری است. در ایران استاندارد نوفه‌ی خودرو INSO 4243، تدوین و در آن روش اندازه‌گیری و محدوده‌ی مجاز صدای خودرو، در حالت‌های “سرعت ثابت”، “شتاب ثابت” و “سکون” تشریح شده است؛ اما هنوز استاندارد پُراهمیت نوفه‌ی تایر/جاده تدوین‌نشده است. گروه صنعتی بارز با احداث میدان آزمون و تهیه‌ی تجهیزات دقیق اندازه‌گیری نوفه‌ی تایر و خودرو، انجام آزمون‌های استاندارد نوفه را در کشور امکان‌پذیر ساخته است. بارز با فراهم آوردن بیش از 95 درصد شرایط استاندارد آزمون نوفه‌ی تایر/جاده، در آستانه‌ی تبدیل‌شدن به یک آزمایشگاه مرجع بین‌المللی‌ست.}, keywords = {نوفه‌ی ترافیک,نوفه‌ی تایر/جاده,تایر,نوفه‌ی خودرو,میدان آزمون,استاندارد تایر,روش موتورخاموش,گروه صنعتی بارز}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81907.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81907_195a2133da634f3646807935dcac0282.pdf} } @article { author = {تاجیک, سعید}, title = {استانداردهای 85گانه‌ی خودرو و روش‌های آزمون}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {68-72}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 1368 باهدف بهبود و ایجاد نظام‌های مدیریت کیفیت در شرکت‌های تولیدی و خدماتی و درنهایت ارتقای کیفیت محصولات صنعتی به‌عنوان بازوی اجرایی سیاست‌های کیفیتی وزارت صنایع و معادن و با سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تأسیس‌شده است. فعالیت‌های شرکت از بازرسی دیگ‌های بخار و مخازن تحت‌فشار شروع و با بازرسی و ارزش‌یابی خودرو توسعه‌یافته است. با ادامه این فرایند بحث مشاوره و آموزش نظام‌های مدیریت کیفیت نیز از سال 1372 به فعالیت‌های این شرکت اضافه‌شده است. از سال 1376 به بعد با توجه به تغییر در راهبرد و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا مأموریت‌های تخصصی ذیل در راستای فعالیت شرکت قرار گرفت:}, keywords = {سازمان ملی استاندارد,استانداردهای 85گانه,روش‌های آزمون}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81909.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81909_4dcdc7f42da9c1f9611f14ffa97ddd63.pdf} } @article { author = {صمدی, حسین}, title = {معرفی مرکز آزمون تایر شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک - اولین مرکز ملی آکرودیته‌ی تایر در کشور}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {73-80}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {واحد فنی آزمون تایر شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک به‌عنوان اولین مرکز ملی آکرودیته‌ی تایر در کشور و همکار آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد مجهز به انواع دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی بوده و قادر به ارائه‌ی انواع خدمات فنی و آزمایشگاهی آزمون‌های کمّی و آزمون‌های کیفی، به‌صورت درونگاهی و میدان آزمون و بر اساس انواع استانداردهای ملی و بین‌المللی و آزمایش‌های ویژه، مطابق با درخواست مشتریان بوده و دارنده‌ی گواهی‌نامه‌های زیر است:}, keywords = {آزمون تایر,مرکز ملی آکرودیته‌ی تایر,میدان آزمون}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81910.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81910_c563d501abef988cdbdba073da816738.pdf} } @article { author = {قومی نژاد, مهران}, title = {استانداردهای 85‌گانه‌ی خودرو}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {81-82}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {برنامه‌ی سازمان ملی استاندارد در جهت افزایش آزمون‌های اجباری به 85 استاندارد، یک برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده طی دو سال بود که اعلام رسمی آن به صنایع خودروسازی در زمستان سال 1395 صورت گرفت. بر اساس این برنامه خودروسازان موظف شدند برخی از استانداردهای جدید را تا زمستان سال 1396 و بخش دوم و نهایی را تا زمستان سال 1397 اجرایی کنند.}, keywords = {سازمان ملی استاندارد,استانداردهای 85‌گانه‌ی خودرو,استانداردهای جدید}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81911.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81911_e9c3edf2ddbe6c93377d21bb2cc10b5f.pdf} } @article { author = {جم نژاد, عباس and اصغری, حسن}, title = {رویکرد گروه خودروسازی سایپا در خصوص استانداردهای 85‌گانه‌ی خودرو}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {83-85}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {از شهریورماه سال 1396 و با ابلاغ استانداردهای جدید 85‌گانه از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به خودروسازان طی دو مرحله، می‌باید تطبیق تولیدات با استانداردهای جدید صورت گیرد. از دی‌ماه 1396 تا دی‌ماه 1397 تطبیق با استانداردهای 63‌گانه مدنظر بوده و از د‌ی‌ماه 1397 تا دی‌ماه 1398 می‌باید تطبیق با 22 استاندارد باقی‌مانده محقق شود تا در فرایند تمدید مجوز شماره‌گذاری خودروهای تولیدی توقفی ایجاد نشود. لازم به یادآوری‌ست تغییر مرجع از استانداردهای 56گانه که منطبق بر رهنمودها بودند، از زمان اشاره توسط مراجع نظارتی کشور صورت پذیرفت و این مرجع به مقررات تغییر پیدا کرد که به‌نحوی می‌توان آن را نوعی تحول در صنعت خودرو کشور در نظر گرفت (رهنمودها در اتحادیه‌ی اروپا باید ابتدا به قانون‌های ملی ترجمه شوند تا اجرایی شوند، ولی مقررات باید بلافاصله در تمام کشورها اجرایی شوند). لازم به یادآوری‌‌ست مقررات از جنس دستورالعمل بوده و علاوه بر پوشش وسعت جغرافیایی بیشتر، دارای جزئیات، بازنگری‌ها و تکوین‌های سالانه نیز است که بهتر است به‌روز بودن فرایند خودروسازان و قطعه‌سازان برای محقق شدن این الزامات مد نظر قرار گیرد.}, keywords = {ستانداردهای 85‌گانه‌ی خودرو,‌ استانداردهای جدید,سازمان ملی استاندارد ایران}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81912.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81912_dfac079fe6afb8330bb31abdfae82e1e.pdf} } @article { author = {سرحدی, هادی and آقاسی نیا, آرش and حسینی سالاری, علی and رحیمی صادق, امین and سجادی طهرانی, معین and صیادی اناری, محسن and امینی, محمد}, title = {معرفی مرکز آزمون تایر و خودروی گروه صنعتی بارز}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {86-100}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {مرکز آزمون تایر گروه صنعتی بارز، از ابتدای شروع به‌کار کارخانه‌ی لاستیک بارز ایجادشده است و به‌مرورزمان به پیشرفته‌ترین مرکز آزمون تایر ایران و حتی خاورمیانه تبدیل‌شده است. در این مرکز به همت دست‌اندرکاران و مدیریت گروه صنعتی بارز، همه‌ی دستگاه‌ها ساخت ایران هستند که همگی در مقایسه‌های بین آزمایشگاهی، پابه‌پای نمونه‌ی خارجی‌شان، ازلحاظ دقت، صحت و تکرارپذیری پیش می‌روند؛ افزون بر این‌که از نمونه‌ی خارجی بسیار ارزان‌تر و هم‌چنین تعمیرات آن نیز ساده‌تر است. این مرکز تاکنون موفق به به‌دست آوردن افتخارهایی چون دریافت گواهی‌نامه‌ی آزمایشگاه همکار از اداره‌ی کل استاندارد، برای استانداردهای ISIRI 1093 ،2169 ، 9135 ،1643 و دریافت گواهی‌نامه‌‌ی ISO 17025 شده است. در ادامه به معرفی این دستگاه‌ها و انطباق آن‌ها با استانداردهای 85‌گانه و ملی و بین‌المللی خواهیم پرداخت.}, keywords = {مرکز آزمون تایر,گروه صنعتی بارز,استانداردهای 85‌گانه}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81913.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81913_38292861128316043cfa4e0aea8cda31.pdf} } @article { author = {شهریوری, عبداله}, title = {هدف‌ها و امکانات شرکت آزمون جاده‌ای خودرو}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {101-105}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {سابقه‌ی صنعت خودرو در کشور عزیزمان ایران به بیش از 50 سال می‌رسد. سال‌های سال صنعت‌گران و متخصصان و مهندسان زیادی در تلاش بوده‌اند، هستند و خواهند بود تا با پشتکار و همت عالی و هم‌چنین خلاقیت فردی بتوانند گامی مؤثر در راستای ارتقای صنعت خودرو، بالا بردن و تقویت کیفی و کمی محصولات خودرویی و صنایع وابسته بردارند. در این راستا جدا از فضایی مناسب و درخور برای آماده‌سازی، طراحی و پرورش ایده‌های خلاقانه، همواره محیطی برای ایجاد و آزمایش این‌گونه مسائل موردنیاز است. درحال‌حاضر طیف گسترده‌ای ازاین‌گونه فعالیت‌ها در فضاهای سربسته، در محیطی با شرایط خاص آزمایشگاهی و کارگاهی انجام می‌پذیرند و صدالبته که سال‌های طولانی‌ست به لطف مهندسان و متخصصان داخلی، زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌های خوب و مجهزی ایجادشده و فعال هستند.}, keywords = {آزمون جاده‌ای خودرو,‌ IPGC,مرکز ملی آزمون جاده‌ای}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81914.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81914_e269d909341dae0bf0a8fe9398c3bc8a.pdf} } @article { author = {تفرشی حسینی, سید عبدالرزاق}, title = {گفت‌وگو با آقای مهندس محمد بابازاده مقصودلو، مدیرعامل شرکت تحقیقات کنترل صنعتی جنوب (ICRC)}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {23}, number = {91}, pages = {106-113}, year = {2018}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {آقای مهندس محمد بابازاده مقصودلو از افراد باسابقه‌ی صنعت لاستیک است که شرکت تحقیقات کنترل صنعتی جنوب (ICRC) را با هدف ساخت سامانه‌های آزمون تأسیس کرده است، گفت‌وگویی با ایشان داشتیم تا چالش‌های موجود در این صنعت را مطرح و هدف‌های شرکت را بازگو کند.}, keywords = {گفت‌وگو,شرکت تحقیقات کنترل صنعتی جنوب,سامانه‌های آزمون تایر}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81915.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_81915_acebf5b301be4281ea1e82a23f1b7dad.pdf} }