@article { author = {علیزاده مجد, امیررضا and داودی, عارفه and سقازاده, نرگس}, title = {مطالعه تاثیر مهارت‌های برقراری ارتباط، اعتماد سازمانی و رفتار کارآفرینانه در صنایع لاستیک کشور(مورد مطالعه: شرکت لاستیک یزد تایر)}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {24}, number = {97}, pages = {67-83}, year = {2020}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {در سازمان‌های بزرگ، این موضوع حیاتی است که برای رشد عملکرد و کسب مزیت رقابتی، از رفتارهای کارآفرینانه در همه سطوح سلسله مراتبی حمایت کنند، از طرفی اعتماد از آن ‌رو دارای اهمیت است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری مؤثر در سازمان‌ها می‌باشند و  مهارت‌های ارتباطی رفتارهایی هستند آموخته‌شده و اکتسابی که برای زندگی اثربخشی ضروری‌اند که شامل آگاهی و ایجاد شرایط لازم جهت رشد چنین رفتارهایی می‌باشد. برای انجام تجزیه‌وتحلیل از نرم افزار PLS  و SPSS استفاده شد. براین اساس به منظور بررسی پایایی مدل اندازه‌گیری پژوهش، به بررسی ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که روابط همخطی بین متغییرها مورد تایید قرار گرفته است  و بر اساس پژوهش حاضر می‌توان پیشنهاد کرد که که سازمانی میتواند به موفقیت برسد که دارای کارکنان و مدیرانی دارای مهارت ارتباطی و رفتار کارآفرینانه باشند که در نهایت بتواند اعتماد سازمانی را هم در محیط سازمانی ایجاد کند.}, keywords = {اعتماد سازمانی,مهارت‌های ارتباطی,رفتار کارآفرینانه}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_107742.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_107742_b9aca9dc000353dc954582cf5207c1b9.pdf} }