@article { author = {پرگو, محبوبه and میرابی, وحیدرضا and رشادت جو, حمیده and وظیفه دوست, حسین}, title = {مطالعه تاثیر هوشیاری کارآفرینانه بر توسعه کارآفرینی با نقش میانجی پاسخگویی اجتماعی در صنایع لاستیک کشور}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {26}, number = {104}, pages = {75-91}, year = {2022}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {10.22034/irm.2022.321382.1161}, abstract = {هوشیاری کارآفرینانه مدیران و کارمندان و داشتن مهارت های کارآفرینی به عنوان سازوکار مهم توسعه کارآفرینی تلقی میشود. امروزه، انتظارات و توقعات اکثر مردم از سازمان‌ها، قدم به خواسته‌های اجتماعی گذارده است؛ همین امر، سازمان ها را در راستای پاسخگویی به انتظارات اجتماعی، حرکت میدهد. این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ شیوه گردآوری داده‌ها، کمی می‌باشد. جامعه آماری 50 نفر از مدیران و کارکنان خبره شرکت لاستیک آرتاویل می‌باشد که 44 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای انجام تجزیه‌وتحلیل از از نرم افزار PLS و SPSS استفاده شد. براین اساس به منظور بررسی پایایی مدل اندازه‌گیری پژوهش، به بررسی ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و روایی واگرا استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که روابط همخطی بین متغیرها مورد تایید قرار گرفته است و هوشیاری کارآفرینانه میتواند بر توسعه کارآفرینی اثرگذار باشد و سازمانی میتواند به موفقیت برسد که دارای کارکنان و مدیرانی دارای مهارت های کارآفرینی و هوشیاری کارآفرینانه باشند که در نهایت بتواند پاسخگویی اجتماعی را هم در محیط سازمان ایجاد کند.}, keywords = {هوشیاری کارآفرینانه,توسعه کارآفرینی,پاسخگویی اجتماعی}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_145115.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_145115_1ec64230ac97eddd5f7bb1793a180be7.pdf} }