@article { author = {معصومیان, پرویز}, title = {الگوی تدوین برنامه‌ی بازاریابی الکترونیکی بر اساس چارچوب برنامه‌ریزی SOSTAC (مورد مطالعه: صنعت تایر ایران)}, journal = {صنعت لاستیک ایران}, volume = {21}, number = {85}, pages = {52-70}, year = {2017}, publisher = {شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک}, issn = {1563-0633}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {هدف از این پژوهش، ارائه‌ی برنامه‌ی بازاریابی الکترونیکی (آنلاین) برای استفاده‌ی سازمان‌های فعال در صنعت تایر ایران (با توجه به شرایط متناسب با هر سازمان) و آشنایی با بخش‌های مختلف آن در بازار مصرف و بر اساس تجارت الکترونیکی B2C است. بر این‌اساس از سیستم برنامه‌ریزی بازاریابی الکترونیکی اسمیث موسوم به SOSTAC، با استفاده از روش پژوهش کیفی برای این مهم استفاده شده و در مراحل مختلف با خبرگان صنعت تایر برای تولید ایده و شناسایی مسائل مربوطه مصاحبه شده است. سیستم برنامه‌ریزی بازاریابی الکترونیکی اسمیث متشکل از شش بخش است که هر بخش بطور جداگانه تشریح شده است. همچنین موارد مطرح در تجزیه و تحلیل وضعیت بیان شده است. باتوجه به نوپا بودن بازار آنلاین تایر در ایران، فرصت‌ها و تهدیدهای الکترونیکی موجود بیان شده، اهدافی که در این بازار می‌توان داشت شناسایی شده، استراتژی مناسب بازار آنلاین تایر مورد بررسی قرار گرفته، و نیز تاکتیک‌ها، اقدام‌ها و کنترل‌های مورد نیاز طبق دیدگاه چافی و اسمیت تشریح شده است.}, keywords = {بازاریابی الکترونیکی,صنعت تایر ایران,چارچوب برنامه‌ریزی SOSTAC}, url = {https://www.iranrubbermag.ir/article_51261.html}, eprint = {https://www.iranrubbermag.ir/article_51261_cdf47104427514095428957a5132afd1.pdf} }