TY - JOUR ID - 89921 TI - بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی بر رفتار خرید مشتریان (موردمطالعه: مشتریان کارخانه‌ی آرتاویل تایر اردبیل) JO - صنعت لاستیک ایران JA - IRM LA - fa SN - 1563-0633 AU - رحیمی کلور, حسین AU - عزیزی حمل ابادی, فاطمه AU - یحیوی قاسم قشلاقی, مجید AD - استادیار گروه مدیریت و اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 23 IS - 93 SP - 61 EP - 71 KW - بازاریابی اخلاقی KW - اعتمادآفرینی KW - رفتار خرید مشتریان DO - N2 - این پژوهش به‌منظور بررسی تأثیر بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی بر رفتار خرید مشتریان (موردمطالعه: مشتریان کارخانه‌ی آرتاویل تایر اردبیل) انجام شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی‌ست. جامعه‌ی آماری پژوهش را 95 نفر از مشتریان کارخانه‌ی آرتاویل تایر شهر اردبیل تشکیل داده است که با استفاده از روش سرشماری، همه‌ی 95 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شده‌اند.داده‌های موردنیاز از راه پرسش‌نامه‌های بازاریابی اخلاقی، اعتمادآفرینی و پرسش‌نامه‌ی رفتار خرید مشتریان جمع‌آوری شد. روایی صوری پرسش‌نامه‌ها توسط متخصصان و پژوهش‌گران موردتأیید قرار گرفته و ضریب پایایی آن‌ها با استفاده از آلفای کرونباخ، به‌ترتیب 84/0‌، 78/0 و 81/0 به‌دست آمده است. بر اساس نتیجه‌های به‌دست آمده، بین بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی، با رفتار خرید مشتریان کارخانه‌ی آرتاویل تایر شهر اردبیل، رابطه‌ی معنادار و مثبت وجود دارد و هم‌چنین بازاریابی اخلاقی و اعتمادآفرینی، بر رفتار خرید مشتریان کارخانه‌ی آرتاویل تایر شهر اردبیل تأثیرگذار است. UR - https://www.iranrubbermag.ir/article_89921.html L1 - https://www.iranrubbermag.ir/article_89921_6eb097085aeaec68665ee9f4847faa3e.pdf ER -