شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122پارامترهای موثر برروی مدلسازی ضریب نفوذ کوچکملکولها در سیستمهای دوجزئی پلیمری31714382710.22034/irm.2022.143827FAمحمد لایقی قلعه سوختهفوق لیسانس دانشگاه مالک اشتر-پژوهشکده کامپوزیت- تهران-ایرانمحمدرضا پورحسینیعضو هیت علمی پژوهشکده کامپوزیت دانشگاه صنعتی مالک اشترمحمود رضوی زادهعضو هیئت علمی پژوهشکده کامپوزیت دانشگاه صنعتی مالک اشترJournal Article20210706مواد پلیمری بهطور گسترده در طول عمر کاربری خود در معرض انواع مواد شیمیایی، مورد استفاده قرار میگیرند. ازاینجهت، مطالعه رفتار نفوذ ملکولهای حلال از این مواد بسیار حائز اهمیت است. مطالعات صورت گرفته در زمینه نفوذ کوچکملکولها به درون آلیاژهای پلیمری از درک عمیقی برخوردار نیستند. در کامپوزیتها و آلیاژهای پلیمری تغییرات کسرحجمی اجزاء باعث تغییر رفتار انتقال نفوذکننده میشود. در آلیاژهای پلیمری با تغییر در کسرحجمی اجزای آلیاژ انتقال فاز بین فاز ماتریس و پرآکندهشده اتفاق میافتد که میتواند باعث تغییر رفتار انتقال ملکولهای نفوذکننده در اثر تغییرات کسرحجمی آلیاژ شوند. مدلهای مختلفی برای مدلسازی اثر تغییرات کسرحجمی بر مشخصههای انتقال ملکولهای حلال به درون سیستمهای دو جزئی پلیمری توسط پژوهشگران مختلف ارائه شدهاست. از میان این مدلها، مدل رابسون و مدل جعبه مدل کلارک(EBM)، کاملترین مدلهای پیشبینیکننده رفتار انتقال ملکولهای حلال به درون کامپوزیتها و آلیاژهای پلیمری هستند. نتایج مطالعات صورت گرفته برروی اختلاف میانگین دادههای مدلسازیشده با دادههای آزمایشگاهی برای آلیاژ NR/NBR نشان میدهد که مدل رابسون با 1.4 درصد کمترین اختلاف را با دادههای آزمایشگاهی دارد.https://www.iranrubbermag.ir/article_143827_ee1b0a50f2f5b8981d06bd01810e6f5b.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122ارزیابی تجربی شکل هندسی جدید روتورها درمخلوط کن های مماسی193814382810.22034/irm.2022.143828FAرضا عابدیکارشناس تکنولوژی شرکت لاستیک سبلان رازی0000-0002-7142-755Xسمراء نیک بخت سرداریکارشناس تکنولوژی شرکت لاستیک سبلان رازیJournal Article20210706به طورمتداول بیشترین آمیزههای تایر با مخلوط کن های داخلی مماسی تولید شدهاند. کیفیت تجهیزات اختلاط یک عامل بسیار مهم درفرآورش کامپاند می باشد و برای شرکت های تولید کننده افزایش کیفیت وتولید به بهینه سازی پارامترهای فرآیند و ماشین آلات وابسته است. هدف از این تحقیق ، طراحی شکل هندسی جدید و بهینه سازی شده به جای آزمایش های سنتی با استفاده از شبیه سازی عددی بود که یک آزمایش تاییدی در پایان از روتورهای جدید توسعه یافته انجام شده است. دراین تحقیق نتایج مطالعات تجربی برروی مخلوط کن های داخلی GK50 UKبررسی و شکل هندسی روتوراستاندارد قدیمی برای مخلوط کن های داخلی مماسی (OS geometry)با شکل هندسی روتورجدید توسعه یافته مقایسه شده بود) (MDSC geometry . کارایی اختلاط پراکنشی وتوزیعی روتورها به عنوان مهمترین عوامل برای دستیابی به یک فرآیند اختلاط مورد بحث قرارگرفته وعلاوه براین نتایج استانداردها و تست های پیشرفته برروی فرآینده آمیزه کاری ارایه شده استhttps://www.iranrubbermag.ir/article_143828_75004bd16853c82b89e540ad07677316.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122شبیه سازی فرایند تزریق ترموپلاستیک الاستومر پلی پروپیلن/استایرن-بوتادین رابر+لاستیک طبیعی (PP+SBR/NR)394714382910.22034/irm.2021.296134.1140FAعلیرضا بهزادیدانشگاه تهرانامیرحسین یزدان بخشگروه مهندسی پلیمر ، دانشکده مهندسی شیمی، دانشگاه تهرانJournal Article20210720ترموپلاستیک الاستومرها (TPEs)، ترکیبی از فرآیندپذیری خوب پلاستیک ها و خواص مکانیکی الاستومرها را که برای طراحان قطعات مهم هستند، به ارمغان می آورند. این مواد به ویژه در صنعت خودرو برای ساخت انواع قطعات از جمله سپرهای مستحکم استفاده می شوند. فرایند تزریق از رایج ترین روش های ساخت این دسته از پلیمرها بوده که امکان تولید انبوه و صنعتی را فراهم میسازد. در این پژوهش ، فرایند تزریق سپر ترموپلاستیک الاستومری از جنس پلی پروپیلن/استایرن-بوتادین رابر+لاستیک طبیعی (PP+SBR/NR) به کمک نرم افزار Autodesk Moldflow شبیه سازی شد و مکان مناسب درگاه تزریق، شرایط فرایندی بهینه و عیوب احتمالی تزریق مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. زمان پرشدن قالب تزریق، فشار تزریق، دمای مذاب و قالب، زمان خنک کاری، اعوجاج و شرینکیج از جمله پارامترهایی هستند که در این مطالعه مورد تجزیه و تحلیل واقع شده اند. همچنین موقعیت های احتمالی حبس هوا و خطوط جوش به عنوان رایج ترین عیوب احتمالی تزریق معین گردیدند.https://www.iranrubbermag.ir/article_143829_e297354e2656d2fa0f58f8ca2654776f.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122راهکاری به منظور تشخیص عیب روی هم افتادگی کوردها در تایر در تصاویر اشعه ایکس495814383010.22034/irm.2021.299630.1142FAیوسف صداقتگروه مهندسی برق، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران0000-0002-9199-202Xناصر پرهیزگارگروه مهندسی برق، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شیراز0000-0002-5690-2623احمد کشاورزدانشکده علوم داده و مهندسی سیستم های هوشمند، دانشگاه خلیج فارس بوشهر0000-0002-5690-2623Journal Article20210813تشخیص عیوب تایر یک امر مهم در فرآیند اتوماسیون سازی بازرسی تایر است. راهکارهای مختلفی به منظور تشخیص عیوب تایر با استفاده از اطلاعات بافتی و محلی ارائه شده است. این راهکارها در تشخیص انواع عیوب کنترل کیفیت تایر برای شرکت های تولیدی تایر بسیار مهم است. با توجه به اینکه بررسی تصاویر x-ray توسط اپراتور فرایندی زمانگیر و هزینهبر است لذا استفاده از بینایی ماشین و یادگیری ماشین امری مهم در این صنعت به شمار میرود. در این مقاله الگوریتمی برای آشکارسازی عیب در تایر، با استفاده از ارائه می شود. در این مقاله راهکاری جدید به منظور تشخیص عیوب تایر در تصاویر x-ray بر اساس تکنیک های پردازش تصویر ارائه شده است. در روش پیشنهادی، جهت استخراج ویژگیهای عیب از تکنیک های الگوی باینری محلی استفاده میشود. به منظور ارزیابی راهکار پیشنهادی مجموعه دادگان تایر با تصاویر x-ray تهیه شد که با اعمال الگوریتم پیشنهادی بر روی این مجموعه دقت خوبی در تشخیص عیب به دست آمد که از کارآیی مطلوبی نیز برخوردار است.https://www.iranrubbermag.ir/article_143830_561737d4288e69a07841681bf5f029a1.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122تأثیر ویژگیهای فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرفکنندگان با نقش میاجی گری رضایت بازاریابان597714383210.22034/irm.2022.143832FAحمید صیدآبادیدانشجوی کارشناسی ارشد،مدیریت کسبوکار گرایش بازاریابی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، تهران، ایرانامیررضا علیزاده مجداستادیار گروه مدیریت کسب وکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،تهران، ایرانعبداله نعامیاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایرانJournal Article20210703این پژوهش باهدف بررسی تأثیر ویژگیهای فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرفکنندگان با نقش میانجیگری رضایت بازاریابان در صنایع لاستیک انجام گرفت. مفهوم ویژگیهای فردی را بهعنوان جمع کل راههایی میدانند که یک نفر بدان وسیله در برابر دیگران از خو د واکنش نشا ن میدهد، یا بهوسیله آن روابط متقابل ایجاد میکند. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت و روش از شاخه تحقیقات توصیفی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 110 نفر از مدیران و کارکنان خبره شرکت لاستیک کیان تایر میباشند. با توجه به روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندیشده، در این تحقیق برای تعیین نمونه آماری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انجام گردیده است و برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است که تعداد نمونه آماری 86 نفر تعیین گردید. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مبتنی بر مقیاس لیکرت جمعآوری شدند و برای تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. بر اساس یافتههای پژوهش حاضر، ویژگیهای فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر دارد، همچنین متغیر ویژگیهای فردی بازاریابان بر رضایت بازاریابان تأثیر دارد و متغیر میانجی رضایت بازاریابان بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر دارد. این پژوهش نشان داد که تأثیر ویژگیهای فردی بازاریابان بر رفتار خرید مصرفکنندگان با نقش میانجیگری رضایت بازاریابان در صنایع داروسازی کشور با توجه رقابت روزافزون بین شرکتهای داروسازی تأثیر خواهد داشت و این امر با داشتن کارکنان باانگیزه که از شغل خود رضایت دارند در مجموعه میسر خواهد بود کارکنانی که بتوانند سازمان را با تغییرات و پیشرفتها همگام کند.https://www.iranrubbermag.ir/article_143832_c6b6fe6cf4f441e5a296654a8c9a42b5.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122مروری بر مدیریت زنجیره تأمین لارج (واکاوی مدلهای مدیریت زنجیره تأمین لارج)798714383310.22034/irm.2022.143833FAسعیده شمسکارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران0000-0001-7993-0443سید قاسم سلیمی زاویهدانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران0000-0001-6405-1518Journal Article20200514در حال حاضر رقابت بین زنجیرههای تأمین است. در محیطهای تجاری مدرن، یک مدیریت موثر زنجیره تأمین SCM)) برای تداوم تجارت بسیار مهم است. رقابت بین زنجیرههای عرضه ( (SCجایگزین رقابت سنتی بین شرکتها شده است. الگوی ناب، چابک، انعطافپذیر و سبز (LARG) بهعنوان پایه و اساس یک مدیریت زنجیره تأمین رقابتی حمایت میشوند. امروزه شرکتها بهعلت تغییرات سریع محیطی، انتظارات مشتری و رقبا، مجبور به بازنگری فرآیند زنجیره تأمین میباشند. بههمین منظور مدیریت زنجیره تأمین لارج رویکردی جامع از ترکیب استراتژیهای ناب، چابک، تابآور و سبز است. پارادایم مدیریت زنجیره تأمین لارج، تلاش دارد این چهار رویکرد را در کنار هم بنشاند تا از مزایای تک تک آنها بهرهمند شده و همزمان کاستیهای آنها را بپوشاند. در این مقاله، به بررسی مدلهای مدیریت زنجیره تأمین لارج که از پارادایمهای یکپارچه مدیریت زنجیره تأمین ناب، چابک، تابآور و سبز تشکیل شده خواهیم پرداخت. نتایج این بررسی نشان میدهد که این مدلها تأثیر مهمی در عملکرد زنجیره تأمین و کسب مزیت رقابتی داشته است.https://www.iranrubbermag.ir/article_143833_ce9ccfcd6d802e60ffe5a3f1f7a1b678.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند8910114383410.22034/irm.2021.305745.1146FAمحمد رضا فتحیاستادیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایرانمحسن ترابیاستادیار، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایرانشبنم شایقی آذرزادکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی سهروردی، قزوین، ایرانJournal Article20210920هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان فروشگاه هایپراستار میباشد که حجم نمونه طبق فرمول کوکران، 374 نفر محاسبه شد. برای ارزیابی فرضیات تحقیق و روابط میان متغیرها در این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی صوری و محتوائی استفاده شد و به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. در این پژوهش با استفاده از نرم افزار smartPLS و مدل یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی برای بررسی روابط و فرضیههای تحقیق استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از تایید تمامی فرضیات دارد به عبارت دیگر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند تاثیر مثبت و معنا دار دارد.https://www.iranrubbermag.ir/article_143834_92ba40999b29a2e62a39d61817d695d5.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610320211122نقش چابکی فکری بر نوآوری در مشاغل خرد و کوچک با تاکید بر نقش میانجی رهبری کارآفرینانه10311114383510.22034/irm.2021.302445.1144FAلیلا آندرواژگروه مدیریت بازرگانی،واحد بین المللی خرمشهر،دانشگاه آزاد اسلامی،خرمشهر،ایرانJournal Article20210831چابکی فکری اشاره به مجموعه ای از دانش ذخیره شده در کارکنان سازمان دارد که می تواند زمینه ساز ایجاد نوآری در سازمان باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی چابکی فکری بر نوآوری در مشاغل خرد و کوچک با تاکید بر نقش میانجی رهبری کارآفرینانه انجام گرفته است. جامعه اماری پژوهش حاضر مدیران مشاغل خرد شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 200 نفر از آنان انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه محقق ساخته بود که شامل چهار بخش اطلاعات فردی، سنجش نورآوری، سنجش رهبری کارآفرینانه و سنجش چابکی فکری بود. که روایی آن توسط متخصصین و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ ( برای هریک از بخش ها(بالاتر از 80/0) مورد تایید قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست امده از معادلات ساختاری چابکی فکری با نقش میانجی آینده نگری و جامعه سازی بر نوآوری موثر است و نتایج معادلات ساختاری بیانگر معنی داری مدل پژوهش بود. در این پژوهش کلیه تجزیه و تحلیل ها به وسیله نرم افزار IBMSPSS نسخه 24 و LISREL. نسخه 5/8 انجام شد.https://www.iranrubbermag.ir/article_143835_6b904dbc6a5a026dfedfe084f37b80fa.pdf