[1] Handfield, R. B., and Nichols, E. L. (2014). Introduction to Supply Chain Management. Upper Saddle River, NJ. , Prentice-Hall.
[2] Frazier, G. L., Maltz, E., Antia, K. D., & Rindfleisch, A. (2009). Distributor sharing of strategic information with suppliers. Journal of Marketing, 73(4), 31–43 (Article).
[3] Kim, S. K., McFarland, R. G., Kwon, S., Son, S., & Griffith, D. A. (2011). Understanding governance decisions in a partially integrated channel: A contingent alignment framework. Journal of Marketing Research, 48(3), 603–616 (Article).
[4] Li, J. J., Poppo, L., & Zhou, K. Z. (2008). Do managerial ties in China always produce value? Competition, uncertainty, and domestic vs. foreign firms. Strategic Management Journal, 29(4), 383–400 (Article).
[5] Teece, D. J. (2009). Economic analysis and strategic management. California Management Review, 26(3), 87–110 (Article).
[6] Simatupang, T. M., Wright, A.C., & Sridharan, R. (2002). The knowledge of coordination for supply chain integration. Business Process Management Journal, 8(3), 289–308.
[7] درویش، میترا. (1389). اندازه گیری اثر شلاق چرمی در شبکه های تأمین تحت اشتراک اطلاعات و عدم قطعیت برونزا. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه الزهرا.
[8] Min, S., Roath, A. S., Daugherty, P. J., & Genchev, S. E. (2005). Supply chain collaboration: What's happening? International Journal of Logistics Management, 16(2), 237–256.
[9] Grewal, R., & Dharwadkar, R. (2002). The role of the institutional environment in marketing channels. Journal of Marketing, 66(3), 82–97.
[10] Cai, S., Jun, M., & Yang, Z. (2010). Implementing supply chain information integration in China: The role of institutional forces and trust. Journal of Operations Management, 28(3), 257–268.
[11] Hitt, M.A., Ahlstrom, D., Dacin, M. T., Levitas, E., & Svobodina, L. (2004). The institutional effects on strategic alliance partner selection in transition economies: China vs Russia. Organization Science, 15(2), 173–185.
[12] رنانی، محسن. (1385). موجود در: https://fa.wikipedia.org/wiki/ هزینه تراکنش.
[13] عالم تبریز ، اکبـر، بـاقرزاده آذر، محمـد(1391) مـدل تصمیم گیری چندمعیاره تلفیقـی بـرای گـزینش تـامین کننده راهبردی ، دوفصلنامه علمی- تحقیقی راهبردهای بازرگانی ،شماره2.
[14] Felzensztein. Christian, (2001), “Regional Clusters and Their impact on Joint arketingActivities; First Exploratory Insights for an Empirical Cross-Country Analysis” Strathclyde International Business Unit - Department of Marketing.
[15] Cote, R.P. (2008). Influences, practices and opportunities for environmental supply chain management in Nova Scotia SMEs. Journal of Cleaner Production.
[16] هاشمی، مهدی. (1390). ارائه روشی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین سبز شرکت پتروشیمی برزویه با استفاده از روش فازی. پایاننامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر.
[17] Slone, R.E., Mentzer, J.T. and Dittmann, J.P. (2007). Are you the weakest link in your company supply chain? Harvard
Business Review, .org, pp. 116- 127.
[18] کزازی ابوالفضل. آذر،عادل. زنگویی نژاد ، ابوذر(1390). اندازه گیری رقابت پذیری زنجیره های تأمین بـا رویکـرد فازی، فصلنامه علمی- تحقیقی راهبردهـای بازرگـانی ،شماره 2.
[19] Ha Sung Ho, and Krishnan Ramayya (2007). "A hybrid approach to supplier selection for the maintenance of a competitive supply chain", Expert Systems with Applications, Article in press.
[20] کوپال، همایون. (1394). یکپارچه سازی زنجیرۀ تأمین و عملکرد کسب و کار با رویکرد روابط بلند مدت در زنجیرۀ تأمین، فناوری اطلاعات و به اشتراک گذاری اطلاعات درشرکت سامسونگ الکترونیک ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق.
[21] فرحمند، هانیه. (1393). بهینهسازی چند هدفۀ زنجیرۀ تأمین یکپارچه تحت شرایط عدم قطعیت با تأکید بر مکانیابی مراکز توزیع. پایاننامه کارشناسی ارشد.
[22] رابینز، استیفن. (2013). تئوری سازمان ساختار و طرح سازمانی. ترجمه: سید مهدی الوانی و حسن داناییفرد (1393). تهران: انتشارات صفار.
[23] نیکپی، مهرداد. (1394). تأثیر محیط بیرونی و فرهنگ سازمانی بر مدیریت عملکرد. پایان نامه کارشناسی ارشد.
[24] William R. Dill(1985), “Environments as an Influence on Managerial Autonomy,” Administrative Science Quarterly, pp.
409-43.
[25] Chechen L.; Chuang S., Pui-Lai To. (2011); "How knowledge management mediates the relationship between environment and organizational structure"; Journal of Business Research, Vol, 64 , No. 7, pp. 728–736.
[26] Hatch J.M. (1997); Organization theory: Modern, symbolic, and postmodern interpretation; Translated by Danayifard. H.
Afkar Publishing, Tehran, Third Edition.
[27] مهدی پور، سید محمد. (1393). بررسی رابطۀ عدم اطمینان محیطی، تسهیل کنندگان درون سازمانی و روابط بین سازمانی با اشتراک گذاری اطلاعات و کیفیت اطلاعات در مدیریت زنجیرۀ تأمین. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی.
[28] محمدی پور، هیرش. (1389). مدلسازی عدم قطعیت در زنجیره تامین دو سطحی با پارامترهای فازی. پایان نامه کارشناسی ارشد صنایع، دانشگاه تربیت مدرس.
[29] Beckman, C. M., Haunschild, P. R., & Damon, J. P. (2004). Friends or strangers? Firm-specific uncertainty, market uncertainty, and network partner selection. Organization Science, 15(3), 259–275.
[30] Pfeffer, J., & Salancik, G. (1978). The external control of organizations. New York: Harper & Row.
[31] نوریان، حسین. (1395). موجود در:http://hosseinnourian.com //.
[32] Jia, F., Cai, S., Xu, S. (2014). Interacting effects of uncertainties and institutional forces on information sharing in marketing channels. Industrial Marketing Management, 43, 737–746.
[33] قاصدی، ملیکا. (1394). بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت رابطه و گرایش رابطه بلندمدت بین اعضای کانال بازاریابی بیمه. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بیمه، دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات تهران.
[34] Zhou, H., Jr, W.C.B. (2007). Supply Chain Practice and Information Sharing. Journal of Operations Management. 25, pp. 1348-1365.
[35] رحمان سرشت، حسین، و افسر، امیر. (1387). اثر تسهیم اطلاعات بر استراتژیهای رقابتی و عملکرد زنجیرۀ تأمین. تشدید مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره1، صص 37-48.
[36] Shore, B., & Venkatachalam, A. R. (2003). "Evaluating the information sharing capabilities of supply chain partners: A fuzzy logic model". International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 33(9/10), 804– 824.
[37] غضنفری، مهدی، ریاضی، افشین، کاظمی، مسعود. (1383). مدیریت استراتژیک تأمین کننده. ماهنامۀ علمی-آموزشی تدبیر، شماره 136، صص.51- 59.
[38] Gera, A.W., Taco, V. and Dirk Pieter, D. (2008). The influence of business conditions on supply chain information-sharing mechanism: A study among supply chain links of SMEs. Int. J. Production Economics 113, pp. 706-720.
[39] Zhao, X., Xie, J., & Zhang, W.J. (2002). The impact of information sharing and order-coordination on supply chain performance. Supply Chain Management: an International Journal, 7 (1), 24–40.
[40] Lin, F., Huang, S., Lin, S. (2002). Effects of information sharing on supply chain performance in electronic commerce . IEEE Transactions on Engineering Management, 49 (3), 258–268.
[41] Boyd, B. K., & Fulk, J. (1996). Executive scanning and perceived uncertainty: A multidimensional model. Journal of Management, 22(1), 1 (Article).
[42] Mentzer, J. T., Min, S., & Zacharia, Z. G. (2000). The nature of interfirm partnering in supply chain management. Journal of Retailing, 76(4), 549–568.
[43] Kwon, I.-W.G., Suh, T. (2004). Factors affecting the level of trust and commitment in supply chain relationships. Journal of Supply Chain Management, 40 (2), 4–14.
[44] Anderson, E., Weitz, B.A. (1992). The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels. Journal of Marketing Research, 29 (1), 18–34.
[45] Li, S., & Lin, B. (2006). Accessing information sharing and information quality in supply chain management. Decision Support Systems, 42(3), 1641–1656.
[46] بیک محمدلو، حسن. (1389). چابکی زنجیرۀ تأمین با استفاده از فناوری اطلاعات. صنعت خودرو. شماره141، صص 43-48.
[47] Ruephuwan, C. (2005). Decision making approaches for information sharing in a supply chain. Industrial Engineering, Graduate School of Clemson University.
[48] Scott, W. R. (2008). Institutions and organizations: Ideas and interests. Thousand Oaks, CA: Sage.
[49] Oxley, J. E., & Yeung, B. (2001). E-commerce readiness: Institutional environment and international competitiveness. Journal of International Business Studies, 32(4), 705–723.
[50] Carson, S. J., Madhok, A., & Wu, T. (2006). Uncertainty, opportunism, and governance: The effects of volatility and ambiguity on formal and relational contracting. Academy of Management Journal, 49(5), 1058–1077 (Article).
[51] Yang, Z., Su, C., & Fam, K. -S. (2012). Dealing with institutional distances in international marketing channels: Governance strategies that engender legitimacy and efficiency. Journal of Marketing, 76(3), 41–55, http://dx.doi.org/10.1509/jm.10.0033 (Article).
[52] Zhou, K. Z., & Poppo, L. (2010). Exchange hazards, relational reliability, and contracts in China: The contingent role of legal enforceability. Journal of International Business Studies, 41(5), 861–88.
[53] Doney, P.M., & Cannon, J. P. (1997). An examination of the nature of trust in buyer–seller relationships. Journal of Marketing, 61(2), 35–51.
[54] Noordewier, T. G., John, G., & Nevin, J. R. (1990). Performance outcomes of purchasing arrangements in industrial buyer–vendor relationships. Journal of Marketing, 54(4), 80–93.
[55] Rindfleisch, A., & Heide, J. B. (1997). Transaction cost analysis: Past, present, and future applications. Journal of Marketing, 61(4), 30 (Article).
[56] Gabrielsson, M., Kirpalani, V. H. M., & Luostarinen, R. (2002). Multiple channel strategies in the European personal computer industry. Journal of International Marketing, 10(3), 73–95 (Article).
[57] Shervani, T. A., Frazier, G., & Challagalla, G. (2007). The moderating influence of firm market power on the transaction cost economics model: An empirical test in a forward channel integration context. Strategic Management Journal, 28(6), 635–652.
[58] Wang, X., Yang, B., & McLean, G. N. (2007). Influence of demographic factors and ownership type upon organizational learning culture in Chinese enterprises. International Journal of Training and Development, 11(3), 154–165.
[59] حنفی زاده، پیام، زارع، احد. (1391). روش تحلیل ساختارهای چند سطحی با استفاده از نرم افزار smartpls. انتشارات ترمه.
[60] Nyaga, G.N., Whipple, J.M., & Lynch, D.F. (2010). Examining supply chain relationships: Do buyer and supplier perspectives on collaborative relationships differ? Journal of Operations Management, 28, 101–114. doi:10.1016/j.jom.2009.07.005.