%0 Journal Article %T تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند %J صنعت لاستیک ایران %I شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک %Z 1563-0633 %A فتحی, محمد رضا %A ترابی, محسن %A شایقی آذرزاد, شبنم %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 26 %N 103 %P 89-101 %! تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند %K هویت جامعه برند %K هویت برند مشتری %K تعهد مشتری به برند %K وفاداری به برند %R 10.22034/irm.2021.305745.1146 %X هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ آماری پژوهش حاضر مشتریان فروشگاه هایپراستار می‌باشد که حجم نمونه طبق فرمول کوکران، 374 نفر محاسبه شد. برای ارزیابی فرضیات تحقیق و روابط میان متغیرها در این پژوهش از پرسشنامه استفاده ‌شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی صوری و محتوائی استفاده شد و به ‌منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. در این پژوهش با استفاده از نرم افزار smartPLS و مدل یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی برای بررسی روابط و فرضیه‏های تحقیق استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از تایید تمامی فرضیات دارد به عبارت دیگر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند تاثیر مثبت و معنا دار دارد. %U https://www.iranrubbermag.ir/article_143834_92ba40999b29a2e62a39d61817d695d5.pdf