%0 Journal Article %T مدل تأثیر سرمایه‌ی فکری بر عملکرد کلی سازمان %J صنعت لاستیک ایران %I شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک %Z 1563-0633 %A رشیدی, سودابه %A معتمدی, نگار %A حدادزاده, مهدی %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 23 %N 93 %P 47-60 %! مدل تأثیر سرمایه‌ی فکری بر عملکرد کلی سازمان %K عملکرد سازمان %K سرمایه‌ی فکری %K سرمایه‌ی اجتماعی %K پیوندهای کسب‌وکار %K نبود اطمینان محیطی %R %X عملکرد سازمان تحت‌تأثیر عامل‌های گوناگونی‌ست که در روند دست‌یابی به هدف‌های تعیین‌شده، نقش بسزایی دارند. منابع انسانی در سازمان، به‌عنوان یک دارایی و نوع تعامل‌های آن‌ها در داخل و خارج از سازمان، ازجمله عامل‌هایی‌ست که می‌تواند پیش‌بینی کننده‌ی برآمدهای عملکردی سازمان باشد. بر همین اساس سازمان‌ها با توجه به نوع فعالیت خود، نیازمند توجه به سرمایه‌ی فکری خود و فراهم‌آوردن بستری مناسب برای بهبود فرایندهای کاری آن‌ها هستند تا به‌واسطه‌ی آن، پیوسته میزان کارآمدی کارکنان و سطح‌های عملکرد خود را ارتقا دهند. علاوه بر این، نوع پیوندها و ارتباط‌ها در حوزه‌ی کسب‌وکار و نیز نداشتن اطلاعات کافیِ تصمیم‌گیرندگان در سازمان از تغییرهای بازار، هرکدام می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در فرایندهای کاری سازمان ایفا کنند. هدف از پژوهش پیشِ رو، بررسی تأثیر مؤلفه‌های سرمایه‌ی فکری در قالب سرمایه‌های سازمانی، انسانی و مشتری بر عملکرد کلی سازمان در قالب عملکرد بازار و سازمان، با توجه به نقش سرمایه‌ی اجتماعی، پیوندهای کسب‌وکار و نبود اطمینان محیطی‌ست. %U https://www.iranrubbermag.ir/article_89919_f7c66fdc2b9b0b118ef3afaacb5bfbd6.pdf