TY - JOUR ID - 143834 TI - تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند JO - صنعت لاستیک ایران JA - IRM LA - fa SN - 1563-0633 AU - فتحی, محمد رضا AU - ترابی, محسن AU - شایقی آذرزاد, شبنم AD - استادیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران AD - استادیار، مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی سهروردی، قزوین، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 26 IS - 103 SP - 89 EP - 101 KW - هویت جامعه برند KW - هویت برند مشتری KW - تعهد مشتری به برند KW - وفاداری به برند DO - 10.22034/irm.2021.305745.1146 N2 - هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه‌ آماری پژوهش حاضر مشتریان فروشگاه هایپراستار می‌باشد که حجم نمونه طبق فرمول کوکران، 374 نفر محاسبه شد. برای ارزیابی فرضیات تحقیق و روابط میان متغیرها در این پژوهش از پرسشنامه استفاده ‌شد. برای بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی صوری و محتوائی استفاده شد و به ‌منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. در این پژوهش با استفاده از نرم افزار smartPLS و مدل یابی معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی برای بررسی روابط و فرضیه‏های تحقیق استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از تایید تمامی فرضیات دارد به عبارت دیگر جامعه برند بر وفاداری برند با میانجی گری هویت برند مشتری و تعهد مشتری به برند تاثیر مثبت و معنا دار دارد. UR - https://www.iranrubbermag.ir/article_143834.html L1 - https://www.iranrubbermag.ir/article_143834_92ba40999b29a2e62a39d61817d695d5.pdf ER -