TY - JOUR ID - 152942 TI - بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری سهام دار لاستیک در شرکت‌های کارگزاری بورس اوراق بهادار تهران JO - صنعت لاستیک ایران JA - IRM LA - fa SN - 1563-0633 AU - خسروی, ابوالفضل AU - شفیعی زاده, زهرا AU - فتحی, محمدرضا AU - بهروز, ، امیرحسین AD - استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران AD - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران AD - استادیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران AD - مربی، عضو هیات علمی گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور واحد قم، قم، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 26 IS - 105 SP - 17 EP - 27 KW - واژگان کلیدی: وفاداری مشتری KW - رضایت مشتری KW - تصویر برند KW - هزینه های جابجایی DO - 10.22034/irm.2022.152942 N2 - هدف از پژوهش پیش رو شناسایی عواملی است که موجب وفاداری مشتریان سهام دار الستیک در بورس تهران می شود. این تحقیق از حیث هدف کاربردی و بر اساس ماهیت داده ها، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل سرمایه گذاران و فعاالن بازار سرمایه سهام الستیک در بازار بورس است. نمونه گیری به صورت تصادفی از طریق توزیع پرسشنامه ای شامل 18 سوال بین 385 نفر از سرمایه گذاران انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش تحلیل رگرسیون چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. از بررسی داده های حاصل می توان نتیجه گرفت که بین رضایت مندی و تصویر مطلوب از برند و هزینه های جابجایی مشتری با وفاداری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به عالوه در بین عوامل ذکر شده، رضایت مندی از بیشترین اثر گذاری نسبت به سایر عوامل برخوردار است. این مساله با نتایج حاصل از تحقیقات پیشین، در رابطه با وفاداری مشتری صنایع خدماتی مطابقت دارد. مدیران شرکت های کارگزاری می توانند از این یافته ها برای بهبود روابط خود را مشریان و افزایش وفاداری آن ها بهره مند شوند UR - https://www.iranrubbermag.ir/article_152942.html L1 - https://www.iranrubbermag.ir/article_152942_d5be9722ed6b1a27691df3a414d3df70.pdf ER -