شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822مطالعه رفتار پخت، خواص مکانیکی و حرارتی آمیزه لاستیک نیتریل/رزین فنولیک38137191FAسمیه محمدیانهیات علمی دانشگاه پیام نورJournal Article20200509لاستیک NBR یک لاستیک قطبی بوده و در تماس با بنزین، روغن یا چربی ها متورم نمی گردد. همچنین این لاستیک مقاومت خوبی در مقابل نفوذ گازها از خود نشان میدهد. رزین های فنولیک دارای خواص مکانیکی و همچنین مقاومت حرارتی، الکتریکی، شیمیایی و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی برتری نسبت به سایر رزین ها می باشد. آمیزههای NBR/Phenolic خواص حرارتی، چسبندگی و کاربردی قابل توجهی دارد. در این مطالعه، مشخصات پخت، خصوصیات مکانیکی و حرارتی آمیزهی NBR/Phenolic حاوی مقادیر مختلف رزین فنولیک بررسی شد. نتایج نشادن داد که، سرعت پخت آمیزه ها با افزایش مقدار رزین فنولیک افزایش یافت و همچنین زمان پخت آمیزهها نیز کاهش پیدا کرد. در بررسی خصوصیات مکانیکی، مدول کششی (در 100 ازدیاد طول) نمونه ها با افزایش میزان رزین بالا رفت و متعاقباً ازدیاد طول در شکست با روند کاهشی مواجه شد. همان طور که انتظار میرفت، نمونهها با افزودن رزین سخت تر شده و کمیت سختی آن ها با استفاده بیشتر از رزین فنولیک افزایش نشان داد. همچنین مشاهده شد که با افزایش میزان این رزین در آمیزه NBR/Phenolic، سایش حرارتی نمونهها کاهش و مقاومت شعله بهبود یافت. ضمن آن که، هدایت گرمایی با افزایش مقدار رزین، کمتر شد.https://www.iranrubbermag.ir/article_137191_5c87e268442da8b9c8b66f70e4c3a085.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822خواص لاستیکهای ضایعاتی در بتن926111653FAرضا عابدیکارشناس ارشد، کارشناس تکنولوژی مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، تهران، ایران0000-0002-7142-755Xسلمان امام جمعه زادهکارشناس ارشد، مدیر کارشناس تکنولوژی مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، تهران، ایرانJournal Article20200407تایرهای بازیافتی یکی ازمواردی است که به دلیل افزایش سریع و تحولات مدرن در سراسر جهان باعث مشکلات جدی زیستمحیطی میشود، بنابراین بازیافت ضایعات لاستیکی به شکل مکمل مصالح ساختمانی بسیارسودمند است. در این مقاله منابع ضایعات لاستیکی، کامپوزیتهای سیمانی به همراه خواص مواد، کاربردها، دوام وقابلیت استفاده آنها مورد بررسی قرارگرفته است. این مطالعه همچنین برنامههای کاربردی یکپارچه ازمواد کامپوزیت بتن لاستیکی برای بهبود روشهای ساخت وساز و تقویت پایداری زیستمحیطی سازههای بتنی را ارایه میدهد. جایگزینی دانههای بازیافت شده لاستیکی، بتن را سبک کرده، عمروخستگی آن را افزایش داده و خواص پویا، و شکلپذیری را بهبود میبخشد. بتن با توده لاستیکی بازیافت شده درگرما وسرما عملکرد خوبی دارد و نتایج قابل توجهی درشرایط بحرانی بدست میآید. اگرچه بتن لاستیکی به طورکلی ازاستحکام مکانیکی کمی برخوردار است، اضافه کردن مواد افزودنی خاص میتواند یک راه حل خوب برای بهبود خواص آن باشد. بررسی بتنهای لاستیکی به عنوان مواد، در دسترس است اما تحقیقات در مورد اجزای ساختاری بتن لاستیکی باید مورد توجه باشد.https://www.iranrubbermag.ir/article_111653_16014a48309bae4a4fa9707c59306e09.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822بررسی مدلهای پیش بینی کننده جریان سیال درون اکسترودر؛ بخش اول: مدل کاستر2737111654FAمحمد مهدی کامیابیدکترا تخصصی، استادیار، گروه مهندسی شیمی، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولی عصر(عج)، رفسنجان، ایرانJournal Article20200407اکسترودر به عنوان یک ابزار شکلدهی مواد، تجهیزی اساسی و مهم در فرایند تولید در صنایع مختلف بسپاری از جمله صنعت لاستیک، صنایع مبتنی بر شکلدهی پلاستیکها، صنایع غذایی و... محسوب میگردد. شناخت عوامل اثرگذار بر برونداد اکسترودر در پیشبینی عملکرد و تعیین نقاط بهینهی کارکرد این نوع از تجهیزات بسیار موثر است. از این رو در پژوهش حاضر و در دو بخش به بررسی دو مورد از مهمترین روشهای مدلسازی جریان سیال درون اکسترودرها پرداخته میشود و نقاط ضعف و قوت هر یک در پیشبینی نیمرخ جریان و همچنین برونداد خروجی از اکسترودر مشخص میگردد. در بخش اول مدل کاستر(1) مورد بررسی قرار گرفته است و در بخش دوم که متعاقباً منتشر خواهد شد مدل تدمور و گاگس(2) مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتیجهی بدست آمده از مدل کاستر برونداد خروجی از اکسترودر را به صورت رابطهی صریحی از شعاع داخلی سیلندر، شعاع شفت ماردان، زاویهی پره و سرعت زاویهای ماردان پیشبینی میکند. برای جبران اختلاف بین برونداد نظری بدست آمده از مدل کاستر و برونداد واقعی اکسترودرها نیز ضریب عمکلرد واقعی (که در واقع نسبت برونداد واقعی به برونداد نظری است) تعریف شده است و نحوه محاسبه و استفاده از آن بیان گردیده است. نکته قابل اهمیت که تاکنون در مورد مدلهای مربوط به اکسترودرها مغفول مانده است این میباشد که با وجود سادهسازیهای مختلف در تبیین آنها، میتوان از نتایج حاصل از این مدلها برای پیشبینی قابل قبولی از عملکرد اکسترودرهای مختلف در صنایع از جمله صنعت لاستیک استفاده نمود.https://www.iranrubbermag.ir/article_111654_c4b65acec8c57961b76d3d2a7d58ea63.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822لاستیک استایرن-بوتادین هیدروژن دار شده3944137190FAگولیا نیک روانمشاور واحد پژوهش و فناوری / مرکز تحقیقات صنایع لاستیکJournal Article20200727مزیت اصلی لاستیک استایرن-بوتادین هیدروژن دار شده در کاربرد به عنوان رویه تایر، ناشی از تعداد کمتر پیوندهای دوگانه فعال در ساختار این لاستیک است؛ بدین ترتیب احتمال افزایش نقاط اتصال عرضی و شکست زنجیر پلیمری کاهش یافته و در نتیجه با جلوگیری از افت خواص با گذر زمان، تحت تنش و دمای بالا، منجر به بهبود 50 درصدی پیری میشود. این مزیت شیمیایی یک حاصل فیزیکی دارد و آن بزرگ شدن شعاع ژیراسیون زنجیر است که منجر به درهم فرورفتگی بیشتر زنجیرها و افزایش گرهخوردگیها و به دنبال آن افزایش استحکام مکانیکی لاستیک استایرن-بوتادین هیدروژن دار شده در مقایسه با لاستیک استایرن-بوتادین معمولی میگردد. به علاوه، توزیع نقاط اتصال عرضی در لاستیک استایرن-بوتادین هیدروژن دار شده در مقایسه با لاستیک استایرن-بوتادین معمولی همگنتر بوده و این باعث کاهش تمرکز تنش، به عنوان یکی از عوامل مهم شکست، میگردد. به علاوه، پیوندهای کربن-کربن شکسته شده در لاستیک استایرن-بوتادین هیدروژن دار شده، بر خلاف لاستیک استایرن-بوتادین معمولی، در مقابل اکسیژن مقاوم بوده و قابل بازگشت به حالت اولیه هستند.https://www.iranrubbermag.ir/article_137190_a689a84e99be8d1fdc67cdeaec1fb87a.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822شناخت عوامل موثر بر دوام تایر و ارتباط بین آنها4558111656FAمرتضی رشیدیدکترای تخصصی، اداره تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز، تهران، ایرانفرشید ذوالعلیکارشناسی ارشد، اداره تحقیقات و توسعه لاستیک بارز، تهران، ایرانفرحناز حاج ابراهیمیکارشناسی ارشد، اداره تحقیقات و توسعه لاستیک بارز، تهران، ایرانJournal Article20200608تایر به دلیل آنکه مستقیماً با عملکردهایی همچون ترمزگیری، شتابگیری و راحتی سرنشین در ارتباط میباشد، یک جزء بسیار مهم و ویژه برای خودرو میباشد. افزایش دوام تایر و اهمیت دادن به این پارامتر باعث افزایش امنیت جادهای خواهد شد. نکته قابل توجه این است که عمر خستگی تایر باید همواره بیشتر از عمر سایش آن باشد و اگر عمر سایش افزایش یابد متناسب با آن عمر خستگی نیز باید افزایش مییابد. خستگی یک علت معمول در مورد واماندگی تایرهای رادیال با بلت فولادی میباشد. پارامترهایی همچون گرما، سرعت، ساختار تایر و پیرشدگی بر روی عمرخستگی تایر اثر گذار میباشد. در این مقاله اثر عواملی همچون گرما، سرعت، عمر خستگی و پیرشدگی بر روی دوام تایر و ارتباط بین آنها مطالعه شده است. همچنین نحوه ایجاد ترک و شروع رشد ترک در سر بلت بررسی شده است. در انتها تاثیر تعداد سیمهای بلت و آرایش آن بر روی استحکام ناحیه بلت نشان داده شده است. در این مقاله نشان داده شده است که عامل مکانیکی بهخصوص بحث خستگی تایر باعث ایجاد ترک و شروع رشد ترک بر اثر بارهای نوسانی میشود. همچنین به علت خاصیت ویسکوالاستیک کامپاند، در نواحی بحرانی تایر گرمای زیادی ایجاد میشود که این گرما باعث کاهش عمر تایر میشود. همچنین پیرشدگی همراه با گرما باعث کاهش استحکام کششی و تخریب تایر میشود.https://www.iranrubbermag.ir/article_111656_bae2da3bbc464d4d7fcf60ffc121a32a.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822تأثیر مدیریت دانش بر کیفیت خدمات و مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به نقش تعدیلکننده اقدامات راهبردی منابع انسانی5974111657FAهمایون یوسفیدکترای تخصصی، دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی- هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، خرمشهر، ایرانانسیه ویژهدانشجوی دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اماراتمحمد سعیدنیادانشجو دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایرانایمان کناری زادهکارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، واحد بینالمللی خرمشهر-خلیجفارس، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایرانJournal Article20200508هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر مدیریت دانش بر کیفیت خدمات و مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به نقش تعدیلکننده اقدامات راهبردی منابع انسانی در بانک پارسیان، می باشد. از روش توصیفی- همبستگی برای انجام این تحقیق استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیة کارکنان شعب بانک پارسیان شهر تهران میباشد که تعداد آنها برابر با 1511 نفر است. بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه لازم 362 نفر تعیین شد. برای بررسی متغیرهای تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شد که دارای 49 سوال است و 4 متغیر اقدامات راهبردی منابع انسانی، مدیریت دانش، مدیریت ارتباط با مشتری، کیفیت خدمات را میسنجد. پایایی پرسشنامهها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ تایید شد، روایی محتوایی پرسشنامهها توسط جمعی از اساتید دانشگاه و روایی سازه آنها توسط تحلیل عاملی تاییدی مورد تایید قرار گرفت. از روشهای آمار استنباطی از نوع پارامتری، از قبیل آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای اطمینان از نرمالبودن دادهها و مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به کمک نرم افزار ایموس جهت آزمون فرضیهها استفاده شده است. مهمترین یافتههای تحقیق نشان داد که، مدیریت دانش بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنادار دارد، مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معنادار دارد، مدیریت ارتباط با مشتری بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معنادار دارد، اقدامات راهبردی منابع انسانی تاثیر مدیریت دانش و کیفیت خدمات را تعدیل می کند.https://www.iranrubbermag.ir/article_111657_9f30afeb4844500c9b8cd1e47adfa16a.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822تأثیر تعاملی عدم قطعیت و نیروهای نهادی بر تسهیم اطلاعات در کانالهای بازاریابی7594137181FAمعصومه حسین زاده شهریدانشیار گروه مدیریت دانشگاه الزهرازهرا میرزایی چشمهکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل مؤسسه غیر انتفاعی ارشاد دماوندایمان قاسمی همدانیکارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهJournal Article20181001پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و از لحاظ روش گردآوری داده ها توصیفی، و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش، شامل کارکنان فروشگاههای تلفن همراه در سطح شهر تهران هستند. نمونۀ آماری پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و برای تعیین حجم نمونه نیز از فرمول کوکران برای جامعۀ نامحدود استفاده شد. بنابراین حجم نمونه آماری براساس فرمول کوکران تعداد نمونه، 384 نفر محاسبه شد. <br />برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد؛ به منظور تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شد که بر اساس تأیید اساتید و متخصصین این حوزه و همچنین پژوهشهای پیشین مورد تأیید قرار گرفته است. در مورد روایی سازه نیز از روش مدل معادلات ساختاری و نرم افزار Smart PLS استفاده شد. برای روایی همگرا از معیار AVE (میانگین واریانس استخراج شده) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد عدم قطعیت بازار و تعهد قراردادی بر تسهیم اطلاعات میان فروشندگان و تأمین کنندگان اثر مثبت داشته ضمن اینکه تسهیم اطلاعات نیز بر عملکرد عملیاتی تأمین کننده اثر مثبت دارد. حفاظت نظارتی رابطة عدم قطعیت بازار و تسهیم اطلاعات و همچنین رابطه تعهد قراردادی و تسهیم اطلاعات را تعدیل نکرده اما حفاظت هنجاری و حفاظت شناختی رابطه تعهد قراردادی و تسهیم اطلاعات را تعدیل و رابطةعدم قطعیت بازار و تسهیم اطلاعات را تعدیل نمی کند.https://www.iranrubbermag.ir/article_137181_a3a9a7c22753fcbf88bee5039b264d79.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-0633249820200822تاثیر مشارکت مشتری در شبکههای اجتماعی شرکت بر پیوند مشتری با در نظر گرفتن متغیر میانجی خلق ارزش مشتری95109111659FAلیلا آندرواژدکترای تخصصی، استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بینالمللی خرمشهر-خلیج فارس،دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایرانانسیه ویژهدانشجوی دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، اماراتمحمد سعیدنیادانشجوی دکترا، مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایرانJournal Article20200508<br />امروزه شبکه های اجتماعی شرکتها به ابزار مهمی برای بازاریابی اجتماعی شرکتها تبدیل شدهاند، از این رو چالش جدید شرکتها در مورد چگونگی جذب مشتریان است. بنابراین، هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر مشارکت مشتری در شبکههای اجتماعی شرکت بر پیوند مشتری با نقش میانجی خلق ارزش مشتری بانک ملی شهرستان اهواز است. جامعه آماری این پژوهش، مشتریان بانک ملی شهرستان اهواز بود و با توجه به نامحدود بودن تعداد جامعه آماری مورد مطالعه، حداقل حجم نمونه 384 نفر تعیین شد، روش نمونه گیری نیز نمونهگیری در دسترس انتخاب شده است. ابزار جمعآوری داده های این تحقیق پرسشنامه بود. بر این اساس 384 پرسشنامه تکمیل و جمع آوری شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفت. در پایان، نتایج تحقیق حاضر نشان داد مشارکت اجتماعی بر خلق ارزش مشتری و پیوند مشتری تاثیر مثبت و معنادر دارد. همچنین نتایج نشان داد خلق ارزش مشتری تاثیر مثبت و معناداری بر پیوند مشتری دارد. در پایان نیز نقش میانجی خلق ارزش مشتری در رابطه بین مشارکت مشتری و پیوند مشتری تایید شد.https://www.iranrubbermag.ir/article_111659_00b0726202a894a91f152db93c878b7d.pdf