شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522بررسی ساختار تایر بر روی هندلینگ تایر و بهینه سازی آن3815293910.22034/irm.2022.152939FAمرتضی رشیدی مقدم-مرتضی رشیدی مقدم، دکتری تخصصی مهندسی مکانیک، کرمان، کیلومتر 52 جاده جوپار، گروه صنعتی بارز،تهران، ایرانعبدالرسول عاشورزاده-مرتضی رشیدی مقدم، دکتری تخصصی مهندسی مکانیک، کرمان، کیلومتر 52 جاده جوپار، گروه صنعتی بارز،تهران، ایرانJournal Article20211127چکیده<br />یک تایر در حال دوران تحت تاثیر نیروها و گشتاورهای متعددی حاصل از سطح تماس قرار میگیرد. از طرفی ساختار <br />تایر بسیار پیچیده میباشد و تایر از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا میتواند بر روی نیروها <br />و گشتاورهای وارده بر تایر تاثیر گذار باشد. این نیروها و گشتاورها نیز بر روی هندلینگ خودرو بسیار تاثیر گذار <br />میباشد. در این مقاله در بررسی ساختار تایر، اجزای مربوط به طول اپکس، عرض بلت، زاویه بلت و ساختار کپالی را <br />در یک تایر سواری در نظر گرفته شده است. طراحی آزمایش مربوطه به متغییرهای طول اپکس، عرض بلت، زاویه بلت <br />و نوع ساختار کپالی بر اساس روش تاگوچی انجام شده است. بر اساس روش طراحی آزمایش، 9 تایر مختلف ساخته <br />شده است و بر اساس نتایج سفتی گردشی تایر حاصل از انجام آزمایش، تاثیر متغیرهای ذکر شده بر روی سفتی <br />پیچشی تایر مورد بررسی قرار گرفته است.https://www.iranrubbermag.ir/article_152939_f8163516e369fd01aee40a38fa6d2bce.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522تاثیر شتاب دهنده ها بر رئومتری پخت و خواص فیزیکی-مکانیکی لاستیک کلروپرن91515294110.22034/irm.2022.152941FAعلی دشتیدانشیار گروه مهندسی شیمی، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران.0000-0002-5478-1311سید سجاد فلاحکارشناسی ارشد، مهندسی شیمی-گرایش پلیمر، گروه مهندسی شیمی، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایرانJournal Article20210715در این پژوهش تاثیر شتابدهندههای مختلف بر رفتار پخت و خواص فیزیکی-مکانیکی الستیک کلروپرن )CR )بررسی گردید. <br />پخت الستیک CR با استفاده از سامانه پخت اکسید فلزی شامل اکسید روی و اکسید منیزیم انجام شد. از شتابدهندههای <br />n-سیکلو هگزیل-2-بنزوتیازیل سولفونامید )CBS ، )2-2-دیبنزوتیازیل دیسولفید )MBTS ،)تترا متیل دی سولفید <br />تیورام )TMTD )و گوگرد در کنار اتیلن تیورا )ETU )استفاده شد. دما و زمان پخت آمیزهها به ترتیب برابر با 150C و 30<br />دقیقه و برای همه نمونهها یکسان بود. از دوده N550 به عنوان پرکننده استفاده گردید. نتایج رئومتری نشان داد که گشتاور <br />و زمان ایمنی پخت با افزدون گوگرد و CBS همراه با ETU نسبت به سیستم حاوی ETU تنها، افزایش پیدا نمود. آمیزه های <br />حاوی TMTD و ETU بیشترین استحکام کششی، استحکام پارگی و مدول را دارا بود. اضافه کردن گوگرد به همراه ETU<br />می تواند موجب بهبود خواصی مانند سختی، ازدیاد طول و استحکام کششی در نمونه های ولکانیده CR گردد.https://www.iranrubbermag.ir/article_152941_98887fed4de555e48de923b0dc5aa5d6.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتری سهام دار لاستیک در شرکتهای کارگزاری بورس اوراق بهادار تهران172715294210.22034/irm.2022.152942FAابوالفضل خسرویاستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران0000-0001-6618-1105زهرا شفیعی زادهکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایرانمحمدرضا فتحیاستادیار بخش تخصصی مدیریت صنعتی و فناوری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران، امیرحسین بهروزمربی، عضو هیات علمی گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور واحد قم، قم، ایرانJournal Article20211025هدف از پژوهش پیش رو شناسایی عواملی است که موجب وفاداری مشتریان سهام دار الستیک در بورس تهران می شود. <br />این تحقیق از حیث هدف کاربردی و بر اساس ماهیت داده ها، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل سرمایه <br />گذاران و فعاالن بازار سرمایه سهام الستیک در بازار بورس است. نمونه گیری به صورت تصادفی از طریق توزیع پرسشنامه <br />ای شامل 18 سوال بین 385 نفر از سرمایه گذاران انجام شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش تحلیل رگرسیون <br />چندمتغیره و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. از بررسی داده های حاصل می توان نتیجه گرفت که بین رضایت <br />مندی و تصویر مطلوب از برند و هزینه های جابجایی مشتری با وفاداری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به عالوه در بین <br />عوامل ذکر شده، رضایت مندی از بیشترین اثر گذاری نسبت به سایر عوامل برخوردار است. این مساله با نتایج حاصل از <br />تحقیقات پیشین، در رابطه با وفاداری مشتری صنایع خدماتی مطابقت دارد. مدیران شرکت های کارگزاری می توانند از این <br />یافته ها برای بهبود روابط خود را مشریان و افزایش وفاداری آن ها بهره مند شوندhttps://www.iranrubbermag.ir/article_152942_d5be9722ed6b1a27691df3a414d3df70.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522روشهای نوین تمیز کردن قالب تایر293515294310.22034/irm.2022.152943FAعلیرضا بهزادیدانشجوی دکتری مهندسی پلیمر، دانشگاه تهران-کارشناس پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات صنایع الستیک، تهران ، ایرانطاهره کرامتیدانشآموخته ارشد مهندسی پلیمر، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، کارشناس پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات صنایع الستیک، تهران ،
ایرانمحمد لایقی قلعه سوخته-دانشآموخته ارشد مهندسی پلیمر، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، کارشناس پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات صنایع الستیک، تهران، ایرانندا مهاجرانیدانش آموخته ارشد مهندسی مواد و متالوژی، دانشگاه علم و صنعت، مدیر پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات صنایع الستیک،تهران، ایرانJournal Article20211129ک تایر مدرن تا 300 عنصر شیمیایی مختلف، از جمله آلی و معدنی، طبیعی و مصنوعی را ترکیب می کند. در حین تولید، <br />فرایندهای مختلفی مانند مخلوط کردن، غلطک کاری و اکستروژن وجود دارد. سپس، قالبگیری و ولکانیزاسیون در داخل قالب <br />های مخصوص، شکل نهایی الستیک را به همراه می آورد. از آنجایی که کیفیت سطح قالب ها به شدت بر کیفیت تایر تأثیر می <br />گذارد، تمیز کردن قالب یک جنبه اساسی در کل تولید تایر است و روش های تمیز کردن در حال توسعه مداوم است. این تحقیق <br />یک ارزیابی جهانی از سیستم های تمیز کردن قالب تایر شامل راه حل های غیر معمول به عنوان ربات های چند محوری برای <br />تمیز کردن با لیزر یا یخ خشک یا تمیز کردن اولتراسونیک که از کاویتاسیون استفاده می کند، پیشنهاد شده است. توجه ویژه <br />ای نیز به استفاده از بادگیرهای فنری در قالب ها به صورت صنعتی و چگونگی تأثیر آن ها بر توسعه کیفیت محصوالت نهایی <br />معطوف شده است.https://www.iranrubbermag.ir/article_152943_77a199f170598870b272aad8007b9c08.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522مروری بر کامپوزیت های پلیمری و بررسی تاثیر نوع، اندازه و شکل تقویت کننده ها بر خواص مکانیکی آنها375615294410.22034/irm.2022.152944FAشهرام محبوبی زادهگروه مهندسی مواد و متالورژی، دانشگاه آزاد اسالمی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایرانمهدی حسن زادهاستادیار، دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه یزد، یزد، ایرانفاطمه بدرطالعیگروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسالمی واحد تهران شمال، تهران، ایرانمهدیه گل حسنیJournal Article20211204امپوزیت کامپوزیتهای پلیمری به علت داشتن وزن پایین، خواص مکانیکی مطلوب و روش های پلیمری به علت داشتن وزن پایین، خواص مکانیکی مطلوب و روشهای تولید متنوع و آسان های تولید متنوع و آسانتر نسبت به بقیه تر نسبت به بقیهی <br />انواع کامپوزیت انواع کامپوزیتها، مورد استقبال بسیاری از پژوهشگران و صنعتگران قرار گرفته است، در مقاله ها، مورد استقبال بسیاری از پژوهشگران و صنعتگران قرار گرفته است، در مقالهی پیش رو ، ابتدا فعالیت ی پیش رو ، ابتدا فعالیتها <br />و تحقیقات پژوهشگران در جهت ساخت کامپوزیتهای پلیمری با خواص مکانیکی و استحکام باالتر و چگونگی اندازهگیری <br />خصوصیات و ویژگی خصوصیات و ویژگیهای مهم مکانیکی و آزمون های مهم مکانیکی و آزمونهای مرتبط با آن مورد بررسی قرارگرفته، در بخش دیگر، انواع تقویت های مرتبط با آن مورد بررسی قرارگرفته، در بخش دیگر، انواع تقویتکنندههای <br />استفاده شده در کامپوزیتهای پایه پلیمری از نظر نوع)طبیعی یا مصنوعی(، شکل و مورفولوژی سطحی)ذره ای، نانوذرات2بعدی، <br />الیافی( و همچنین میزان تاثیرگذاری آنها بر خواص مکانیکی مرور شده است و درپایان به بررسی کامپوزیت های هیبریدی <br />پرداخته شد. با توجه به نتایج و مطالعات صورت گرفته مشخص شد که میزان استحکام نمونههای کامپوزیتی با شکل و میزان <br />استفاده از تقویت استفاده از تقویتکننده رابطه کننده رابطهی مستقیم دارد در این راستا به هر نحوی که سطح تماس تقویت ی مستقیم دارد در این راستا به هر نحوی که سطح تماس تقویتکننده با زمینه ی پلیمری بیشتر کننده با زمینه ی پلیمری بیشتر <br />شود، خواص مکانیکی کامپوزیت افزایش می شود، خواص مکانیکی کامپوزیت افزایش مییابد که در نتیجه، تقویت یابد که در نتیجه، تقویتکنندههای نانوذره های نانوذرهای 2 بعدی و تقویتکنندههای الیافی <br />دارای بیشترین سطح تماس و درنتیجه استحکام باالتری نسبت به کامپوزیت دارای بیشترین سطح تماس و درنتیجه استحکام باالتری نسبت به کامپوزیتهای حاوی تقویت های حاوی تقویتکنندههای ذره های ذرهای میباشند، در باشند، در <br />انتها کامپوزیت های هیبریدی که شامل دو یا چند تقویت انتها کامپوزیت های هیبریدی که شامل دو یا چند تقویتکنندهی گوناگون می ی گوناگون میشوند به دلیل بهره شوند به دلیل بهرهگیری از مکانیزم گیری از مکانیزمهای مختلف های مختلف <br />استحکامبخشی فاز زمینه، دارای خواص مطلوب مکانیکی بوده و توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است.https://www.iranrubbermag.ir/article_152944_405ae4fba68794e81b254d84f86e12f0.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522نقش بکارگیری شبکه های اجتماعی و مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان در بهبود عملکرد بازاریابی شرکت های بیمه T577415294510.22034/irm.2022.152945FAباقر عسگرنژادنوریدانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانعادل قلیپور.کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی شمیم نوین، اردبیل، ایرانبیگی فیروزیمربی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیامنور، ایرانJournal Article20210830شرکت های بیمه برای جذب و حفظ مشتریان و ارتقاء عملکرد خود، نیازمند اطالعاتی در خصوص نیازها و خواسته های مشتریان <br />هستند و دسترسی به این اطالعات با ارتباط مداوم با آن ها میسر می شود. با توجه به گسترش استفاده از فناوری اطالعات <br />در سال های اخیر، از اثربخش-ترین روش های مورد استفاده برای برقراری ارتباط با مشتریان بکارگیری شبکه های اجتماعی <br />و پیاده سازی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان است. هدف این پژوهش بررسی نقش بکارگیری شبکه های اجتماعی و <br />مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان در بهبود عملکرد بازاریابی در شرکت های بیمه است. جامعه ی آماری شامل مدیران <br />و کارکنان این شرکت ها است که مجموعا 280 نفر می باشد. نمونه بر اساس جدول مورگان تعداد 162 نفر بدست آمد که در <br />نهایت 155 پرسشنامه بصورت تکمیل شده جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل معادالت ساختاری با نرم <br />افزار لیزرل استفاده شد. نتایج نشان می دهد که بکارگیری شبکه های اجتماعی و موفقیت در پیاده سازی مدیریت الکترونیکی <br />ارتباط با مشتریان بر عملکرد بازاریابی شرکت های بیمه تاثیر مثبت دارد. همچنین بکارگیری شبکه های اجتماعی در موفقیت <br />پیاده-سازی مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتریان تاثیر مثبت دارد. موفقیت در پیاده سازی مدیریت الکترونیکی ارتباط با <br />مشتریان نیز از نقش واسطه-ای در ارتباط بین بکارگیری شبکه های اجتماعی و عملکرد بازاریابی شرکت های بیمه برخوردار <br />بوده استhttps://www.iranrubbermag.ir/article_152945_07514eab1ef8b16bebde9c990bec81ff.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522بررسی استفاده از پرکننده های طبیعی در آمیزه های لاستیکی و تاثیر آنها بر خواص مکانیکی758915294710.22034/irm.2022.152947FAاعظم جلالی آرانیدانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ، تهران، ایران0000-0002-3805-8916مریم بیات جوزانیدانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ، تهران، ایرانJournal Article20211213در هر کشوری با توجه به موقعیت جغرافیایی آن کشور، محصوالت منحصر به فرد وجود دارند که از قابلیت کاربرد در آمیزه <br />های الستیکی برخوردار می باشند. نشان داده شده است که استفاده از برخی از آن ها می تواند به بهبود خواص مکانیکی آمیزه <br />الستیکی، سازگاری با محیط زیست و در مواردی به کاهش هزینه بیانجامد. بنابراین اطالع از خواص و ویژگی های این مواد و <br />نیز استفاده از تجارب دیگران در به کارگیری آن ها می تواند کمک موثری بر انتخاب آنها به عنوان یک جز از آمیزه بنمایند. <br />در این تحقیق، براساس مقاالت و مطالعات گزارش شده، تعدادی از مواد که می توانند به عنوان پرکننده مصرف شوند معرفی <br />شده و تاثیر آنها بر خواص مکانیکی مواد پلیمری به ویژه آمیزه های الستیکی ارایه می شود. برخی از این مواد در داخل کشور <br />قابل دسترس بوده و مطالب ارایه شده در این مطالعه، در چگونگی به کارگیری آنها کمک می نماید. همچنین انتظار می رود که <br />توجه به این موضوع انگیزه ای باشد برای یافتن دیگر موادی که بومی کشور ما هستند و قابلیت به کارگیری در آمیزه را دارند.https://www.iranrubbermag.ir/article_152947_c6d756386e0d0a4dc05f2b8f073f8bee.pdfشرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیکصنعت لاستیک ایران1563-06332610520220522منشاء رفتار اتلافی انرژی های دینامیکی-مکانیکی در مواد لاستیکی9110215294910.22034/irm.2022.152949FAجواد طولابیکارشناسی ارشد دانشگاه مالک اشتر، پژوهشکده کامپوزیت، تهران، ایرانمحمدرضا پورحسینیدکترای تخصصی، استادیار، عضو هیت علمی پژوهشکده کامپوزیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانمحمود رضوی زادهدکترای تخصصی، استادیار، عضو هیت علمی پژوهشکده کامپوزیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانمیلاد سعادت تقرودی- ِ کارشناسی ارشد دانشگاه مالک اشتر، پژوهشکده کامپوزیت، تهران، ایرانJournal Article20220201انرژیهای ناخواسته معموال مضر، عامل صدمه و کاهش عمر مفید سیستمها در صنایع هستند. بنابراین الزم است این ارتعاشات <br />جذب یا کنترل شوند. یک عامل مهم در مطالعه سیستمهای دینامیکی- مکانیکی، رفتار اتالف یا میرایش انرژی است. اتالف به <br />عنوان توانایی یک ماده در جذب انرژی و تبدیل آن به گرما تعریف میشود. اتالف انرژی در یک سیستم دارای دو بخش اتالف <br />ساختاری و اتالف موادی است. اتالف ساختاری وابسته به خواص هندسی ساختار و اجزای آن و اتالف موادی ناشی از اصطکاک <br />درونی و وابسته به خواص ذاتی ماده است. در میان مواد، الستیکها به دلیل داشتن رفتار ویسکواالستیک به عنوان بهترین <br />جاذبهای انرژی شناخته می های انرژی شناخته میشوند. ویژگی که رفتار ویژه الستیک شوند. ویژگی که رفتار ویژه الستیکها در برابر جذب انرژی را از سایر پلیمرها جدا می ها در برابر جذب انرژی را از سایر پلیمرها جدا میکند، دارا کند، دارا <br />بودن ساختاری آمورف )داشتن فضای آزاد میکروسکوپی برای تحرک( و زنجیرهای منعطف است. اصطکاک بین زنجیرههای <br />پلیمری مکانیسم مهمی در اتالف انرژی مواد الستیکی است که وابسته به انعطافپذیری زنجیر و فضای آزاد است. در این <br />پژوهش به بررسی نقش طبیعت ماده در اتالف انرژی الستیکها پرداخته میشود. https://www.iranrubbermag.ir/article_152949_1a050bbf36cf3d3749f6234e26eb5141.pdf