1- امیری، یاسر (1388). بررسی کیفیت خدمات مدیریت ارتباط با مشتری و تدوین برنامه بهینه CRM در نظام بانکداری با استفاده از تکنیک TOPSIS. فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج. سال چهارم. شماره 10. زمستان 1388.
2- باقری، مصباح الهدی و امیدی کیا، کامران (1386). طراحی مدل مفهومی مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان. اندیشه مدیریت. سال اول. شماره دوم. پاییز و زمستان 1386.
3- جراحی، محمدحسین؛ سعیدا اردکانی، سعید و زارعیان، محمد (1388). بررسی نقش فناوری اطلاعات در استقرار مدیریت ارتباط با مشتری بهصورت الکترونیکی (eCRM). فصلنامه رشد فناوری. شماره 21. زمستان 1388.
4- رضائیان، صدیقه و صنیعی منفرد، محمدعلی (1386). توسعه معماری جدید فناوری و فرایند سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و کاربرد آن در صنعت گردشگری. مدیریت فردا. سال پنجم. شماره 18. پاییز و زمستان 1386.
5- سلطانی، فرزاد (1388). آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری ECRM و CRM. مدیریت فردا (ویژهنامه فناوری اطلاعات و مدیریت آن). 1389.
6- شاهین، آرش و تیموری، احسان (1389). الگویی برای عوامل تأثیرگذار و تأثیرپذیر در مدیریت ارتباط با مشتری از طریق تلفن همراه: مطالعهیی در آژانسهای مسافرتی شهر اصفهان. فصلنامه علوم مدیریت ایران. سال پنجم. شماره 18. تابستان 1389.
7- طاهرپور کلانتری، حبیب الله و طیبی طلوع، احمد (1389). رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با عملکرد. چشمانداز مدیریت بازرگانی. شماره 1. بهار 1389.
8- عباسی، محمدرضا و ترکمنی، محمد (1389). مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). بررسیهای بازرگانی. شماره 41. خرداد و تیر 1389.
9- فیروزی، زهره؛ قربانی، امیر؛ معمارزاده، غلامرضا و سرافرازی، مهرزاد (1386). پارادایم مدیریت الکترونیکی ارتباط با مشتری (ECRM) در پروژه (CARUSO). اولین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی.
10- کرامتی، محمدعلی و نیکزاد شهریور، مسعود (1387). ارزیابی عوامل کلیدی موفقیت استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت نساجی (با رویکرد فازی). علوم و فناوری نساجی. سال چهارم. شماره اول. پاییز و زمستان 1387.
11- مسرور، غلامعلی و شهریاری، عمادالدین (1386). مدیریت بازار و بازاریابی. انتشارات ثامنالحجج (علم و دانش)
12- موتمنی، علیرضا و جعفری، ابراهیم (1388). بررسی زمینههای پیادهسازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در صنعت هتلداری ایران. چشمانداز مدیریت. شماره 30. بهار 1388.
13. Chen, Injazz J. and Popovich, Karen (2003). Understanding customer relationship management (CRM): People, process and technology. Business Process Management Journal. Vol. 9 No. 5, pp. 672-688.
14. Fagbemi, Ayodele Omoyiola and Olowokudejo, Folake Feyisayo (2011). A Comparison of the Customer Relationship Management Strategies of Nigerian Banks and Insurance Companies. Int. J. Manag. Bus. Res., 1 (3), 161-170.