• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه
  • ثبت نام
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
صنعت لاستیک ایران
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 23 (1397 و 1398)
دوره دوره 22 (1396 و 1397)
دوره دوره 21 (1395 و 1396)
شماره شماره 86
شماره شماره 85
شماره شماره 84
دوره دوره 20 (1394 و 1395)
عزتی, پیمان. (1396). اندازه‌گیری اثربخشی کارکنان. صنعت لاستیک ایران, 21(85), 81-85.
پیمان عزتی. "اندازه‌گیری اثربخشی کارکنان". صنعت لاستیک ایران, 21, 85, 1396, 81-85.
عزتی, پیمان. (1396). 'اندازه‌گیری اثربخشی کارکنان', صنعت لاستیک ایران, 21(85), pp. 81-85.
عزتی, پیمان. اندازه‌گیری اثربخشی کارکنان. صنعت لاستیک ایران, 1396; 21(85): 81-85.

اندازه‌گیری اثربخشی کارکنان

مقاله 10، دوره 21، شماره 85، بهار 1396، صفحه 81-85  XML خرید اصل مقاله (664.8 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
پیمان عزتی email
دکترای مهندسی پلیمر، مدیر توسعه و صنعتی‌سازی شرکت لاستیک بارز کردستان
تاریخ دریافت: 11 آبان 1395،  تاریخ بازنگری: 20 فروردین 1396،  تاریخ پذیرش: 22 اردیبهشت 1396 
چکیده
از آن‌جا که یکی از مصادیق ایجاد سود و منفعت در سازمان، افزایش بهره‌وری و بازدهی است، توجه به آن بسیار ضروری‌ست. یکی از حوزه‌های موردبررسی جهت افزایش بهره‌وری، مبحث بهره‌وری در منابع انسانی‌ست. در چارچوب‌های سنتی، به جهت ایجاد بهره‌وری در نیروی انسانی، تنها به این فکر می‌شد که رضایت کارکنان تأمین گردد و اعتقاد به این بود که اگر رضایت کارکنان تأمین شود به‌طور ناخودآگاه بهره‌وری و اثربخشی افزایش پیدا می‌کند. اما در دهه‌ی اخیر مطالعات پژوهشی هی گروپ نشان می‌دهد که برای ایجاد بهره‌وری باید به دو عامل تعلق سازمانی و توانمندسازی کارکنان دقت کرد تا اثربخشی آن‌ها افزایش یابد. با طراحی پرسش‌های مبتنی بر داده‌های به‌دست آمده از شرکت‌های مختلف، مجموعه پرسش‌هایی استخراج خواهد شد که پاسخ به آن‌ها توسط کارکنان سازمان منجر به ایجاد یک ماتریس می‌شود. این ماتریس کارکنان را در چهار دسته‌ی: کارکنان ستاره، توانا، کوشا و مضطرب طبقه‌بندی می‌کند. سپس با تعریف پروژه‌های بهبود در راستای ارتقای بهره‌وری کارکنان، نقص‌های سازمان شناسایی و برطرف می‌گردد.
کلیدواژه‌ها
منابع انسانی؛ اثربخشی؛ تعلق سازمانی؛ توانمندی؛ هی گروپ
مراجع
1. “Engaging and Enabling Employees to Improve Performance Outcomes”, Hay Group, 2009.
2. Sh. Crabtree and M. Dodds, “Creating the climate to get the most from your team, Helping leaders to create high-performing organizations”, Hay Group, 2011.
3. “Employee Engagement Survey: Results for: Real Estate & Facilities”, Hay Group, 2013.
4. Laurie E. Locascio, “Staff Engagement in Material, Measurement and Laboratory (MML)”, National Institute of Standards and Technologies (NIST), 2016.
5. “Employee Engagement Overview”, Dalco Customer Meeting, 2012.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 190
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 132
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.