[1] ابریشمی،حمید(1381). منابع نوسانات اقتصادی در ایران، مجله تحقیقات اقتصادی، شماره60، ص1-57.
[2] احمدی،یاسر؛میرزاده،زهرا؛عظیم زاده،مرتضی(1395). تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی، فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، سال7، شماره3، ص87-98
[3] آقایی،کیومرث؛جباری،امیر؛کریمی،محمد(۱۳۸۷). بررسی منابع نوسانات کلان اقتصادی ایران با تاکید بر نرخ واقعی ارز ، فصلنامه پژوهشهای افتصادی، سال۸، شماره۲، ص۴۱-۶۱.
[4] ترابی،فاطمه؛رحیمی نیک،اعظم؛ودادی،احمد؛اسماعیل پور،حسن(1398). تبیین مدل رفتار خرید مصرف کننده در انتخاب محصولات لذت بخش با رویکرد آمیخته(مورد مطالععه: فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف)، دو فصلنامه مطالعات مصرف کننده، دوره6، شماره1، ص81-103.
[5] توکلی،اکبر(1391). بررسی تاثیر نوسانات نرخ ارز در متغیرهای اقتصادی، روزنامه دنیای اقتصاد، ویژه نامه اصفهان، شماره2757.
[6] توکلی،اکبر؛سیاح،محسن(1389).تاثیر نوسانات نرخ ارز بر فعالیتهای اقتصادی کشور، فصلنامه پول و اقتصاد، شماره4،
[7] حسینی،ابوالحسن؛شیرخدایی،میثم؛عباسی،احمد(1396). عوامل موثر بر رفتار خرید مصرف کننده با نقش میانجی ترجیح برند سبز، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره30، ص109-125.
[8] درینی،محمد؛ نامدار، احسان(1398). شناسایی ابعاد سرمایه نمادین و رابطه آن با رفتار خرید مصرف کننده در فروشگاه های لوازم ورزشی، پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، سال8، شماره3، ص35-25.
[9] رحیمی،رامین؛خداویسی،حسن(۱۳۹۸). جهانی شدن و درجه عبور نرخ ارز به قیمتهای مصرفکننده، تحقیقات اقتصادی، دوره۵۴، شماره۳، ص۵۷۸-۵۵۱.
[10] صفا، لیلا؛ علم بیگی، امیر و غلامی، حسام الدین. (1395). «اعتباریابی و پایایی سنجی مقیاس سنجش هوشیاری کارآفرینانه در میان دانش آموختگان شرکت های تجاری کشاورزی استان کرمان». فصلنامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی.(1)9، 68-57.
[11] طالبی، محمدرضا؛ الوانی، مهدی؛ محمودزاده، مجتبی و عطایی، محمد (۱۳۹۷).« شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه برمینای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی». فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی ، (2)11، ۲۴۰-۲۲۱.
[12] عسگری،منچهر؛توفیقی،حمید(1387) بررسی عوامل موثر بر نامیزانی نرخ ارز و تاثیر آن بر رشد اقتصادی در ایران، پژوهشنامه اقتصادی، دوره9، شماره2، ص223-246.
[13] غلامی،احمد؛عباسینژاد،حسین(۱۳۹۷). اهمیت اجرای مالیات بر ارزشافزوده بر بخش بانکی ایران در تبیین نوسانات اقتصادی، فصلنامه مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، سال۷، شماره۲۵، ص۸۵-۱۱۰.
[14] کهنسال،محمدرضا؛محمودی،مهدی(۱۳۹۹). بررسی نوسانات نرخ ارز بر صادرات و ارزش افزوده صنایع غذایی ایران، فصلنامه مجلس و راهبرد، سال۲۷، شماره۱۰۱
[15] محمدزاده،نازی؛حسننژاد،کیژان؛سرخیل،شبنم(1395). چگونگی اثرگذاری کانال توسعه مالی بر نوسانات نرخ ارز و رشد اقتصادی، فصلنامه اقتصاد مالی، سال10، شماره37، ص93-109.
[16] مرادپور،سعید؛تهرانی،رضا؛ میرلوحی،سیدمجتبی؛ عباسیان،عزتاله(1398) چرخه اقتصادی و نوسانات متقارن بازده بازار سهام:مطالعه اقتصادهای نوظهور، فصلنامه دانش سرمایهگذاری، سال8، شماره29، 189-205.
[17] مزینتی،امیرحسین؛قربانی،سعید(۱۳۹۸). بررسی روند و ماهیت انحراف نرخ ارز واقعی در اقتصاد ایران، تحقیقات اقتصادی، دورخ۵۴، شماره۱، ص۱۷۳-۲۰۷.
[18] مهرآرا،محسن؛توکلیان،حسن؛رحمانی،عطااله(1395). نقش نوسانات اقتصادی بر تسهیلات اعطایی بانک ها از کانال سرمایه اضافی بانک، فصلنامه اقتصاد مالی، سال10، شماره37، ص1-15.
[19] ناجی،علیاکبر؛ فلاحی،محمدعلی؛ذبیحی،مریم(۱۳۸۹)بررسی تاثیر پویای عوامل کلان اقتصادی بر نوسانات قیمت مسکن در ایران، مجله دانش و توسعه، سال۱۸، شماره۳۱، ص۱۶۰-۱۶۸.
[20] الهی،مجید؛یعقوبی،رویا(1390).معرفی ابزارهای بازاریابی سبز و تاثیر آنها بر رفتار خرید مصرف کننده، فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول، سال21، شماره65، ص167-186.
[21] Bahreinizadeh, M and Hosseini, M. (2018), Predictions and aftermath of impulse buying behaviour: Determining Priorities and Presenting the Model Using the Delphi and Dimetall Combined Method, Journal of Business Strategies, 25 (11), 1-19, (In persian)
[22] Baron, R. A. (2004). The cognitive perspective: a valuable tool for answering entrepreneurship's basic “why” questions. Journal of business venturing, 19(2), 221-239.
[23] Helfat, C. E., & Peteraf, M. A. (2015). Managerial cognitive capabilities and the microfoundations of dynamic capabilities. Strategic Management Journal , 36 (6), 831-850.
[24] Jacoby.J ,. Johar.GV. & Morrin. M. (1998). Consumer Behavior: A Quadrennial. Journal of Annual Review of Psychology, 49, 319344.
[25] Khalighi, L. and M. S.Fadaei (2017). A Study on the Effects of Exchange Rate and Foreign Policies on Iranians Dates Export, Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences, 16(2).
[26] Kheiri, B and Fathali, M. (2015). Investigating the affecting factors on the purchase intention of luxury products. Journal of Marketing Management, 26, 1-24. (in Persian)
[27] Kirzner, I. M. (2009). The alert and creative entrepreneur: A clarification. Small Business Economics, 32(2), 145-152
[28] Lee, K., Kim, Y., & Koh, D. (2016). Organizational learning, top management team’s entrepreneurial alertness, and corporate entrepreneurship in high-tech firms. Asian Journal of Technology Innovation, 24(3), 338-360
[29] Lumpkin, G. T., & Lichtenstein, B. B. (2005). The role of organizational learning in the opportunity–recognition process. Entrepreneurship theory and practice, 29(4), 451-472.
[30] Neneh, B. N. (2019). From entrepreneurial alertness to entrepreneurial behavior: The role of trait competitiveness and proactive personality. Personality and Individual Differences, 138, 273-279
[31] Sekkat, K. (2016). Exchange Rate Misalignment and Export Diversification in Developing Countries, The Quarterly Review of Economics and Finance, 59
[32] Shane, S., & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of management review, 25(1), 217-226.
[33] Sheldon.T.L(2017). Asymmetric effects of the business cycle on carbon dioxide emissions. Energy Economics, 61, 289-297. doi:https://doi.org/10.1016/j.eneco.2016.11.025
[34] Shepherd, D. A., Patzelt, H., & Haynie, J. M. (2010). Entrepreneurial spirals: Deviation–amplifying loops of an entrepreneurial mindset and organizational culture. Entrepreneurship theory and practice, 34(1), 59-82.
[35] Sohrabi, S. and Aghighi, M.(2018), The Effects of Cognitive and Emotional Assessment of Consumers on Diversification of Purchasing in Chain Stores, Journal of Afagh Humanities, 14, 29-46, (In Persian)
[36] Solomon, M., Gary, B.,& Sqren, A. (1999). Consumer Behavior. Prentice Hall. Fourth Edition, England, 22
[37] Tang, J., Kacmar, K. M. M., & Busenitz, L. (2012). Entrepreneurial alertness in the pursuit of new opportunities. Journal of Business Venturing, 27(1), 77-94.
[38] Turkyilmaz, C. Erdem, S. Uslu, A. (2015). The Effects of Personality Traits and Website Quality on Online Impulse Buying. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 98-105
[39] Yépez, C. A. (2017). Financial intermediation, consumption dynamics, and business cycles.